یک مقام فلسطینی، بازداشت دست جمعی مردم فلسطین توسط حکومت عرفات را محکوم کرد # دمشق -ایرنا 21 اسفند 1374 برابر با 11 مارس 1996 نایف حواتمه دبیر کل جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق ، بازداشت دست جمعی مردم فلسطین توسط حکوت عرفات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وی اضافه کرد عملیات قلع و قمع فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و پلیس عرفات شیوه دیگری از تروریسم سازمان یافته صهیونیزم بین الملل می باشد.
حواتمه اظهار داشت شکنجه فلسطینیان در بازداشت گاههای رژیم صهیونیستی تخریب منازل آنان و کشتار دسته جمعی مردم مظلوم فلسطین بزرگترین اقدامات تروریستی می باشد.
دبیر کل جبهه دمکراتیک فلسطین، حکومت عرفات را وسیله ای برای تامین امنیت صهیونیست ها خواند و گفت این حکومت دستورات قلع و قمع مردم فلسطین را مستقیما از اسراییل دریافت می کند.
وی خواستار توقف فوری عملیات قلع و قمع برعلیه فلسطینیان شد.
نایف حواتمه با اظهار تعجب از برگزاری سریع کنفرانس آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم افزود بسیارجای تاسف است که اعراب از 5 سال پیش تاکنون حتی از برگزاری یک کنفرانس در مورد اشغال سرزمین عربی فلسطین خود داری کرده اند.
نایف حواتمه اظهار داشت کسانیکه برای حضور درکنفرانس مبارزه با تروریسم آماده شده اند، به خوبی می دانند که ریشه تروریسم در بین سران رژیم صهیونیستی می باشد.