تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۷۳ - ۰۰:۰۱
سرکوب مخالفان در عربستان ادامه دارد # تهران - ایرنا- 2/9/73 برابر با 23 نوامبر1994 یک گروه مخالف رژیم عربستان با ارسال تلگرامی به سازمانها و موسسات حقوق بشر در سراسر جهان صمن افشای گوشه ای از عملیات سرکوبگرانه این رژیم علیه روحانیون و مخالفین انها را برای فشار به رژیم سعودی بمنظور احترام به حقوق بشر دعوت کرد.
تجمع علمای حجاز در تلگرام خود که نسخه ای از ان روزچهارشنبه به ایرنا مخابره شد افزود دستگاه سرکوب رژیم ال سعود یعنی سازمان اطلاعات و امنیت و تشکیلات وابسته به هیئت کبار علما اخیرا حمله وسیعی برای نابودی کتابخانه ها و کتب اسلامی در مناطق مختلف این کشور شروع کردند.
در تلگرام این گروه تاکید شده است که عوامل رژیم سعودی اخیرا با یورش وحشیانه به کتابخانه های اسلامی در منطقه شرقی عربستان از جمله کتابخانه های الیاسین ودجله ومصادره تمامی اموال ودارائی انهاکه بالغ بر میلیونها ریال سعودی بود ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کردند.
تجمع علمای حجاز در تلگراف خود این سوال را مطرح کرده است که ایا این اقدام در راستای نقشه های امریکا در دنیای اسلام بویژه در حجاز برای دور کردن جوانان از اسلام و سوق دادن انان به سوی مفاسد نیست .
این گروه در پایان تلگرام خود مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر را جهت فشار به رژیم عربستان برای پایبند شدن حکام ال سعود به حقوق بشر و احترام به ازادیها دعوت کرده است .