تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
تکمیلی/وزیر آموزش و پرورش: زنده بودن جامعه به تعلیم و تعلم بستگی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/12 اجتماعی.وزیر آموزش و پرورش.روز معلم تهران - وزیر آموزش و پرورش گفت: شناخت معلم، جامعه را زنده می کند و زنده بودن جامعه به تعلیم و تعلم بستگی دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته گرامیداشت معلم در آیین نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدرسه راهنمایی امام جعفر صادق (ع) منطقه 18 تهران با تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم افزود: معلم را باید از نگاه دانش آموز شناخت، دانش آموزی که آینده، مسیر و همه چیز خود را از مدرسه و معلم می آموزد.
به گفته وی، سخنان زیادی در شان معلم گفته می شود ولی هیچ کدام نمی تواند بگوید ما شان معلم را افزایش داده ایم چرا که شان معلم تعریف شده و خدا این شان را برای معلم تعریف کرده است.
حاجی بابایی با بیان اینکه معلم در راستای هدف بلند خود از همه چیز خود گذشته است، اظهار داشت: وقتی در جامعه از شان معلم سخن می گوییم، منظور تبیین و اثرگذاری جایگاه او برای جامعه است ؟ معلم در جامعه قله بودن خود را ثابت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد، جایگاه، شان و مرجعیت معلم ثابت می کند باید نسبت به تجلیل از شمع های فروزان نظام تعلیم و تربیت با دقت و به درستی اقدام کرد.
حاجی بابایی گفت: هر کس به هر میزان که ارزش معلم و جایگاه او را بفهمد و قدرشناسی کند، به همان میزان جایگاه معلم در زندگی، خانواده و جامعه او تاثیر گذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه رشد هر جامعه ای از مسیر مدرسه و هدایت معلم می گذرد، افزود: معلمی نماد توسعه یافتگی و احترام است براین اساس همه مردم، مسئولان دولتی و مجلس برای حفظ شان و جایگاه معلمان تلاش می کنند.
حاجی بابایی، جایگاه معلم را بی بدیل دانست و افزود: معلم کلید خوشبختی های جامعه است، باید عملا این کلید خوشبختی را مورد توجه قرار دهیم و فضای امروز جامعه در رابطه با معلم و آموزش و پرورش، کاملا مثبت است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد، همه مسئولان مطیع رهبر معظم انقلاب هستند و این راه را برای خود افتخاری بزرگ می دانند، چون ایشان معلم واقعی و بزرگ نظام اسلامی و کشور هستند.
وی اضافه کرد: قدم های بلندی برای نمایش جایگاه و عظمت آموزش و پرورش و معلم در کشور برداشته شده که از جمله می توان به 70 موضوع تعلیم و تربیت که سال گذشته تدوین شده اشاره کرد.
حاجی بابایی گفت: در اسناد بالا دستی، قانون و سیاست های کلی آموزش و پرورش در نقشه علمی کشور و برنامه پنجم توسعه، گام هایی برای ارتقا جایگاه معلمان برداشته شده که به عنوان سند ماندگار برای نقشه راه تعلیم و تربیت تثبیت می شود تا در این مسیر نورانی با کمک همه معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش حرکت کنیم.
وی افزود: علاوه بر معلمان و فرهنگیان، کارمندان، انجمن های اولیا و مربیان و همه کسانی که در این مسیر زحمت می کشند و حتی سرایداران مدارس نیز باید در نظام تعلیم و تربیت تاثیر گذار باشند.
اجتمام 9170**9102** ** **1569 شماره 028 ساعت 12:20 تمام