تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
عضو هیات علمی مرکز سرطان سینه جهاد دانشگاهی : 27 نفر از هر صدهزار زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/16 اجتماعی.سلامت.سرطان سینه تهران- عضو هیات علمی مرکز سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، 27 نفر از هر صدهزار زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می شوند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آسیه الفت بخش روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی جراحی سرطان پستان در مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره ) افزود: شیوع سرطان پستان در ایران، یک چهارم تا یک پنجم کشورهای غربی است.
وی با ابراز تاسف از اینکه آمار شیوع این نوع سرطان در ایران روبه افزایش است، گفت: با پیشرفت روش های غربال گری و تشخیص زودهنگام ، سن تشخیص این سرطان پایین تر آمده و از این لحاظ تعداد بیشتری بیمار ، تشخیص داده می شوند.
الفت بخش با بیان اینکه با تشخیص زودهنگام این بیماری امید به بهبود و درمان بیماری افزایش می یابد، ادامه داد: 85 درصد از افرادی که با داشتن توده در سینه به پزشک مراجعه می کنند، نوع توده ها خوش خیم و قابل درمان است.
این پزشک زنان، درباره سن ابتلا به سرطان سینه در کشور گفت: سن ابتلا در ایران بین 40 تا 50 سال و در کشورهای غربی بالای50 سال است.
این جراح سینه افزود: ابتلا به سرطان سینه در سن پایین تهاجمی تر است اما خوشبختانه ایران پیشرفت های زیادی در زمینه تشخیص و درمان آن نسبت به دیگر سرطان ها داشته است.
این جراح پستان به دو روش برداشتن تمام سینه و جراحی بخشی از آن برای درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: احتمال برگشت بیماری در جراحی بخشی از سینه نسبت به روش های دیگر پنج درصد است.
اجتمام 9134* 1588** شماره 019 ساعت 15:57 تمام