60میلیارد ریال به اشتغال روستایی چهارمحال وبختیاری اختصاص یافت ..............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/1390 اقتصاد.اقتصاد.روستایی شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار به اشتغال روستایی این استان اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا"علی اصغر عنابستانی" روز چهارشنبه در همایش تجلیل از دهیاران برتر کشوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اعتبار از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغالزایی در روستاها به افراد جویای کار اعطا می شود.
وی بیان داشت: معیشت، اشتغال و توسعه پایدار اقتصاد روستاها باید در اولویت کار دهیاران باشد.
عنابستانی بابیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای این استان فاقد دهیاری هستند، اظهارداشت: نبود یک نظام مدیریتی دولتی در روستاها منجر به توسعه نیافتگی آنها شده است.
وی با اشاره به اینکه ساختار دهیاریها درسطح کشور از ابتدا به درستی شکل نگرفت، گفت: ساختار کمی دهیاری های استان در سالجاری تا حد قابل قبولی رشد داشته است و روستاهای بالای 80 خانوار دارای دهیاری شده اند.
وی تاکید کرد: در زمینه ساختار کیفی دهیاری جای کار زیادی وجود دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این مسئله که دهیار نماینده دولت در روستا است به درستی تبیین نشده است و این یکی از اشکالات ساختاری دهیاری ها محسوب می شود.
وی تصریح کرد: دهیاران باید در راستای بهینه سازی ساختمان ها و تجهیزات دولتی و غیر دولتی برای توسعه روستا تلاش کنند.
عنابستانی بیان داشت: طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار چهارمحال و بختیاری باید تا پایان سالجاری تدوین شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،چهارمحال و بختیاری 803 روستا دارد. 7363/671