بدخوری و پرخوری همه را در معرض سکته های قلبی و مغزی قرار داده است .................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/1390 اجتماعی.فلب.بابایی شیراز- رییس خانه قلب سالم شیراز گفت: متاسفانه پر خوری و بد خوری و مصرف بی رویه کالری ، زندگی ماشینی و کم تحرکی همه افراد جامعه ، حتی نسل جوان را نیز در معرض آسیب های سکته های قلبی و مغزی قرار داده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پروفسور محمد علی بابایی روز پنجشنبه در جمع کارکنان شهرداری شیراز افزود: مردم در شیراز و دیگر شهرهای بزرگ کشور بی محابا همه چیز می خورندبطوری که حتی برای کم کردن وزن نیز از ما سووال می کنند چه بخوریم که لاغر شویم.
وی اظهار داشت : پرخوری و بد خوری و عدم رعایت الگوهای غذایی موجب شده است که چاقی در جامعه فراگیر شود و حتی کودکان نیزاز این معضل در امان نمانده اند و اکنون روند چاق شدن کودکان رو به افزایش است.
رییس خانه قلب سالم شیراز گفت: بدون توجه به اینکه بدن ما به چه میزان کالری نیاز دارد از کالری اضافی استفاده می کنیم ، هر خرما حداقل 40 کالری،هرموز 120 کالری و هر سیب 400 کالری به بدن ما می افزاید، انباشته شدن کالری اضافی در بدن به چربی تبدیل می شود و خود را اطراف شکم نمایان می سازد.
بابایی افزود : این در حالی است که برای از دست دادن 200 کالری اضافی در بدن باید روزانه 40 دقیقه پیاده روی شتابناک کنیم یا 20 دقیقه رکاب بزنیم.
این فوق تخصص قلب و عروق گفت: باید فرهنگ غذا خوردن مردم متحول شود ، باید استفاده از غذاهای دریایی را در برنامه غذایی بیشتر کنیم، باید فرهنگ آستین بالا زدن و سر سفره نشستن را برای همیشه کنار بگذاریم.
وی گفت: در حالی که در هر وعده غذایی سه هزار کالری وارد بدن خود می کنیم چگونه انتظار داریم که این کالری اضافی موجب بسته شدن عروق و سکته قلبی یا مغزی نشود. ک/2 677 /675