صداقت، خلاقیت و پشتکار از خصوصیات بارز روشندلان است ...................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/07/1390 اجتماعی.اردکان.تابش.روز عصای سفید نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: صداقت، احساس پاک، فکرمنزه ، خلاقیت و پشتکار از خصوصیات بارز روشندلان است.
به گزارش روز یک شنبه ایرنا،"محمدرضا تابش" در دیدار با چند تن از روشندلان در اردکان که به مناسبت روز جهانی نابینایان و عصای سفید انجام شد افزود: جامعه و دستگاههای ذیربط باید در مقابل روشندلان ، مسئولانه تر عمل کند. وی پندار عمومی درخصوص ناتوانایی روشندلان را نادرست ذکر کرد و وجود دو زوج روشندل اردکانی را نمونه ای از حضور توام با احساس مسئولیت روشندلان در عرصه های اجتماعی برشمرد.
نماینده مردم اردکان با اشاره به وجود فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانینی در مجلس در جهت حمایت از این قشر، به قانون 3درصد اشتغال دستگاههای دولتی به نابینایان و استخدام نابینایان در مدارس استثنایی اشاره کرد و پیگیری لازم از سوی مسئولین در جهت تحقق این امر خواستار شد.
محمدرضا تابش با تاکید بر هماهنگی بیشتر سازمان بهزیستی با تولیدکنندگان برای تامین تجهیزات مورد نیاز نابینایان گفت: از رئیس جدید این سازمان انتظار می رود تا عنایت و حمایت بیشتری از معلولان خصوصا کم بینایان و نابینایان داشته باشد و مسئولانه تر نسبت به این قشر عمل نماید.
وی همچنین با توجه به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 از مرکز آمار خواست در آمارگیری جدید فرمهای خاصی جهت کسب اطلاعات و آمار متقن و صحیح از معلولان طراحی شود تا مسئولان بتوانند با اتکا به آن در جهت رفع مشکلات این قشر بهتر برنامه ریزی نمایند.
ک/2 7544/1968