پیوند اولیاء و مربیان حلقه اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور است ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/07/1390 فرهنگی.اولیا و مربیان.آموزش و پرورش.تالش تالش ـ رییس آموزش و پرورش شهرستان تالش گفت: پیوند اولیاء و مربیان در آموزش مدرسه ای ، حلقه اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور است.
شوریه کرمی روز سه شنبه در جلسه مشترک با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان مدارس شهرستان تالش ، با مکمل خواندن نقش سازنده ای اولیا در امر آموزش و تکمیل حلقه نظام تعلیم و تربیت کشور افزود: بدون این امر زحمات مربیان و معلمان مشخص و پرثمر نمی شود.
وی خواستار نزدیکی و برقراری ارتباط دو سویه بین خانواده ها و مدارس شد و بیان کرد: یکی از اهداف مهم هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس نیز تحقق همین هدف است.
وی اضافه کرد: تا زمانی که اولیاء در خانه و معلمان در مدرسه با هم هماهنگ نباشند ، در عرصه تعلیم و تربیت به اهداف خود نخواهیم رسید.
وی اظهار داشت: مهمترین نقش در پرورش و رشد فکری و روانی کودک بر عهده دو نهاد تربیتی خانواده و مدرسه است به همین علت تا هنگامی که اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیا روشن نشود ، نمی توان آنها را در مسایل آموزشی و پرورشی دانش آموز مشارکت داد.
وی اضافه کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند.
وی همچنین گفت: انجمن اولیا و مربیان که در جهت رشد و آگاهی والدین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در مدارس گام بر می دارد ، باید در تعلیم و تبیین نقش های تربیتی خانه و مدرسه نیز به ایفای نقش بپردازد.
کرمی با تاکید بر هم افزایی بین خانواده و مدرسه افزود: تجربه نشان داده در هر جایی که عملکرد اولیای دانش‌آموزان با مدرسه در راستای هم بوده ، نظام تربیتی نیز موفق عمل کرده است. وی بیان کرد: پس از گذشت سالها از تاسیس انجمن اولیا و مربیان در کشور ، اینک جلوه های باروری و بالندگی مشارکتهای مردمی در نظام آموزش و پرورش دیده می شود.
وی افزود: کارشناسان تعلیم و تربیت و صاحبان اندیشه معتقدند فرهنگ سازی باید از خانواده ها آغاز شود از این رو ، وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور که بیشترین ارتباط با خانواده ها را دارد ، می کوشد از راه ارتباط همیشگی خانه با مدرسه و پیوند اولیا و مربیان و نیز افزایش دانش خانواده ها به فرهنگ سازی بپردازد.
به گزارش ایرنا ، در این جلسه هر یک از اعضای انجمن اولیا و مربیان به بیان دیدگاه های تربیتی خود پرداختند.
تالش دارای 36 هزار دانش آموز است که در 380 آموزشگاه این شهرستان تحصیل می کنند.ک/3 7106 / 535/695