شیوه های درست زندگی کردن در کنترل بیماری های روانی موثر است ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/07/1390 اجتماعی.سلامت.بهداشت روان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین، با اشاره به نامگذاری هفته آخر مهرماه به هفته سلامت روان گفت: شیوه زندگی سالم و نحوه یادگیری آن در کنترل بسیاری از اختلالات روحی و روانی موثر است.
دکتر "سعید اسکویی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر کنونی به موازات افزایش صنعتی شدن و پیچیدگی های دنیای ماشینی شاهد افزایش بیماری ها و اختلالات روحی و روانی فراوانی نیز هستیم که چگونگی مقابله با آن نیاز همگانی و مهم است.
وی اظهار کرد: یکی از تصورات غلط در بین عامه مردم نادیده گرفتن و کم اهمیت شمردن سلامت روانی در مقایسه با ابعاد جسمی سلامتشان است، باید توجه داشت که سلامتی فقط در بعد جسمانی نبوده و اهمیت سلامت روانی کمتر از سلامت جسمی نیست.
اسکویی در خصوص اهمیت نام گذاری هفته بهداشت روان خاطرنشان ساخت: این هفته یادآوری به تمام مردم و مسوولان است که به اهمیت این بعد از سلامتی که مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی است بیشتر بیاندیشند.
این مسوول با تاکید برنقش مهم مدارس در کاهش این گونه اختلالات و کنترل آنها گفت: دانش آموزان باید از همان دوران کودکی خود مهارت های زندگی و شیوه برقراری ارتباطات اجتماعی را بیاموزند تا در آینده در مواجه با آسیب های اجتماعی فراگیری همچون فقر و بیکاری دچار اختلالات روانی نشوند.
اسکویی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم و کنترل این گونه بیماری ها خاطر نشان ساخت: بسیاری از افراد در مواجه با این بیماری ها با تصور صعب العلاج بودن بیماری خود حتی از مراجعه به روانپزشک خود داری می کنند در حالی که باید بدانند تشخیص سریع این اختلالات در درمان آنها موثر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان با اشاره به نقش معنویت در سلامت روان یادآور شد: در بسیاری از آیین های مذهبی و بخصوص دین اسلام به ذکر خدا و توکل بر او به عنوان یک عنصر مهم در آرامش روحی تاکید شده است و افراد نباید از اهمیت این موضوع غفلت کنند.
616