فرماندار چالدران: آمار قاچاق در منطقه به شدت کاهش یافته است ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/07/1390 اجتماعی.مرز.قاچاق چالدران، ارومیه - فرماندار چالدران با تقدیر از تلاش شبانه روزی مرزبانان جمهوری اسلامی در حراست و حفاظت از مرز ها گفت: بر اثر کنترل مطلوب مرزها آمار قاچاق در این شهرستان به شدت کاهش یافته است.
احمد رضا قلی پور روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برای پوشش هر چه بهتر مرزهای این شهرستان عملیات ساخت پنج برجک مرزی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
می اضافه کرد: با بهره‌برداری از پنج برجک مرزی یاد شده در مرزهای چالدران فاصله پاسگاههای مرزی از پنج کیلومتر به سه کیلومتر کاهش خواهد یافت.
قلی پور با عنوان اینکه مرزبانان شهرستان چالدران با استفاده از تجهیزات و امکانات قوی از جمله دوربین های دید در شب کنترل کامل بر مرزها را در اختیار دارند یاد آور شد: آمار کشفیات اخیر در منطقه نشان از مهار کامل پدیده قاچاق دارد.
فرماندار چالدران در ادامه با بیان اینکه تجارت مرزی حق طبیعی مردم مرزنشین چالدران می باشد افزود: در تلاش هستیم که از پتانسیل مرزی بودن منطقه با استفاده از ایجاد امکانات تجارت مرزی در امنیت کامل و همچنین با رعایت قوانین بهره ببریم.
فرماندهی انتظامی چالدران نیز در این جلسه به کاهش آمار قاچاق در منطقه اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق در شهرستان چالدران بصورت کامل مهار شده و کشفیات اخیر کالاهای قاچاق از شهرهای اطراف به منطقه حمل می شود.
سرهنگ احمد اسمعیل لو افزود: در شش ماهه نخست امسال با تلاش نیروهای خدوم انتظامی توانستیم 65 هزار 300 لیتر مواد سوختی ،138 هزار 885 پاکت سیگار ، 348 دستگاه رسیور ماهواره ، 55 دستگاه خودرو ،1206 دست البسه ،385 بطری مشروبات الکلی و کشف کنیم که در این ارتباط 88 نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.
583