کارت ملی هوشمند کارت مرجع دولت الکترونیک خواهد بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/08/1390 اجتماعی.ثبت و احوال.کارت ملی اردبیل- مدیرکل ثبت و احوال استان اردبیل گفت: کارت ملی هوشمند یک کارت مرجع در دولت الکترونیک خواهد بود که در آن بسیاری از کارتها از جمله کارت سلامت، کارت تحصیلی، کارتهای بانکی، امضا و انگشت نگاری الکترونیکی، کیف پول الکترونیکی و دهها کارت دیگر تعبیه خواهد شد.
عبدالله امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از صدور کارت ملی هوشمند در استان از سال 91 خبر داد و افزود: طبق مصوبات سفر سوم و چهارم هیات دولت و تاکید بر صدور کارت ملی هوشمند تمام امکانات، ابزار و تجهیزات لازم تهیه شده و استان اردبیل آمادگی لازم جهت صدور کارت ملی هوشمند را دارد.
وی با اشاره به اینکه کارت ملی فعلی همچنان به قوت خود باقی است افزود: جهت تمدید تاریخ اعتبار کارت ملی نیازی به مراجعه شهروندان به ثبت و احوال وجود ندارد. امینی تصریح کرد: افرادی که در داخل شهر، استان و یا کشور اقدام به مهاجرت می کنند باید در اولین فرصت تغییر آدرس و کد پستی خود را به نزدیکترین ثبت و احوال محل سکونت خود اطلاع داده و کارت ملی جدید با کدپستی جدید دریافت کنند.
مدیرکل ثبت و احوال استان اردبیل گفت: ارائه سرویس و خدمات منوط به کد ملی و کدپستی دقیق می باشد و تمام ارگانها با این 2 کد خدمات لازم را ارائه می دهند.
وی در خصوص چگونگی تعویض شناسنامه ها گفت: برای تعویض شناسنامه اولیه مبلغ 20 هزار ریال، تعویض شناسنامه المثنی برای اولین بار مبلغ 100 هزار ریال و تعویض شناسنامه المثنی برای دومین بار 200 هزار ریال پرداخت می شود.
593