بارش برف شهرهای کوهستانی گیلان را سفیدپوش کرد .............................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 اجتماعی.هواشناسی.وضعیت جوی.گیلان رشت - بارش برف پاییزی، برای اولین بار شهرهای کوهستانی استان گیلان را سفیدپوش کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا ، بارش برف مناطق کوهستانی استان گیلان از شب گذشته (جمعه شب) آغاز شده و تا ظهر امروز همچنان ادامه دارد.
کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در شهرهای کوهستانی که ایستگاه هواشناسی وجود دارد، گزارش شده و کاهش دما و در این مناطق همچنان ادامه دارد.
"سید علاءالدین حسینی" افزود: هم اکنون در شهر کلیشم در شهرستان رودبار 25 سانتیمتر ، دیلمان چهار سانتیمتر و شهر جیرنده در رودبار نیز دو سانتیمتر برف بر زمین نشسته و در شهرک تاریخی ماسوله نیز بارش توأمان برف و باران گزارش شده است.
وی اظهار داشت: کاهش دما نسبت به هفته گذشته بین 7 تا 18 درجه سانتی گراد بوده و بیشترین کاهش دما مربوط به مناطق کوهستانی است.
حسینی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این سامانه پر فشار سرد تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد ولی از امروز بتدریج تضعیف می شود.
همچنین به گزارش اداره کل هواشناسی استان گیلان طی 96 ساعت گذشته در شهرهای آستارا 128، تالش 101، انزلی 247، کیاشهر و رشت 112، لاهیجان 104، رودسر 131، دیلمان 60، ماسوله 96، منجیل 25، رودبار 42 و جیرنده 45 میلیمتر باران باریده است.
این هواشناسی وضعیت جوی در روز شنبه را ابری، مه آلود همراه با بارندگی در ارتفاعات با بارش برف و باران، یکشنبه ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات با بارش باران و برف و دوشنبه را ابری همراه با بارندگی متناوب، در ارتفاعات با بارش باران و برف متناوب پیش بینی کرده است.ک/3 619/695