سال گذشته دو هزار و 900 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاریها واگذار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/03 اجتماعی.وزارت کشور.شهرداری.دهیاری تهران - دفتر عمران و توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 900 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی خریداری و در اختیار دهیاری های سراسر کشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این ماشین آلات از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده و تملک دارایی های سرمایه ای (متمم بودجه سال 88) خریداری شده است.
براساس این گزارش، این خودروها شامل خودروی حمل زباله، مینی لودر، وانت بار، تراکتور و بکهولودر بوده که با صرف اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ریال خریداری شده است.
این گزارش حاکیست، در راستای سیاست تمرکز زدایی و واگذاری وظایف و مسوولیت ها به استانها، خرید ماشین آلات دهیاری ها در قالب دستورالعملی که به استانداری ها در سال 88 ابلاغ شد، به صورت غیر متمرکز توسط استانداری ها و دهیاری ها صورت گرفت.
این گزارش می افزاید: اعتبارات مربوطه برای خرید این ماشین آلات بین استانها توزیع شد و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور نقش پشتیبانی و نظارتی را در این زمینه ایفا کرده است.
در این چارچوب در دستورالعمل خرید ماشین آلات دهیاری ها سال 88 شرایط و ضوابط تهیه و توزیع ماشین آلات و شاخص ها و اولویت های مورد نظر به استانها ابلاغ و مقرر شد استانها اعتبارات ابلاغی را با رعایت مفاد دستورالعمل، هزینه و اسناد مثبت خریدها و گزارش آن را به سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ارسال کنند.
تا قبل از سال 88 در مجموع شش هزار و 150 دستگاه انواع خودروهای عمرانی و خدماتی از قبیل خودرو حمل زباله، وانت نیسان، بکهو لودر، انواع تراکتور ، خودرو آتش نشانی و دو هزار و 368 دستگاه انواع موتور سیکلت خریداری شده و بین دهیاری ها توزیع شده بود.
اجتمام 9102** شماره 048 ساعت 15:42 تمام