معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی 75درصد اختلالات بینایی قابل درمان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/08 اجتماعی.بهزیستی.بینایی تهران- معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی گفت: 75 درصد از اختلالات بینایی، قابل درمان و پیشگیری است.
به گزارش روز شنبه سازمان بهزیستی کشور، مصطفی کرباسی افزود:اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در مهدهای کودک، بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری را مشخص می کند.
وی با اشاره به اینکه نسبت نابینایی در مردان دو برابر زنان است، گفت: هم اکنون، 55 هزار کم بینا در کشور زندگی می کند.
کرباسی افزود: 50 واحد بینایی سنجی و 108 سازمان مردم نهاد در زمینه کم بینایی و نابینایی، در کشور فعال هستند.
معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی ادامه داد: نیم درصد از جمعیت کشور دارای اختلالات شنوایی هستند که با تشخیص زودهنگام اختلالات شنوایی در کمتر از سه ماهگی و ارایه خدمات توانبخشی در کمتر از شش ماهگی، می توان بسیاری از مشکلات زبانی، ارتباطی و تحصیلی را برطرف کرد.
کریاسی، سن تشخیص اختلالات شنوایی در کشور را دو و نیم تا پنج سال ذکر کرد سید مصطفی کرباسی افزود: یک تا شش نوزاد متولد شده از هر هزار تولد، دچار اختلالات شنوایی مادرزادی یا اکتسابی هستند، که با برنامه غربالگری شنوایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله می توان برنامه های حمایتی خاص را برای نوزادان ارایه داد.
کرباسی با اشاره به وجود 253 واحد غربالگری شنوایی در 192 زایشگاه، بیمارستان و مراکز بهزیستی کشور گفت: تاکنون حدود یک میلیون و 13 هزار نوزاد تحت آزمون غربالگری قرار گرفته اند که حدود سه هزار نوزاد، به علت مشکلات شنوایی به مراکز توانبخشی معرفی شده اند.
اجتمام **9188** شماره 052 ساعت 14:04 تمام