" مهدی آذر یزدی " ، نویسنده شهیر قصه های کودکان از بیمارستان مرخص شد ...................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/02/87 داخلی.فرهنگی.آذر یزدی.
"مهدی آذر یزدی" ، نویسنده شهیر قصه های کودکان که هفته گذشته به واسطه ضعف عمومی و ناراحتی قلبی در بیمارستان سیدالشهداء (ع) یزد بستری شده بود از بیماستان مرخص شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رییس حوزه هنری استان یزد در این مورد گفت: با توجه به دستور اکید پزشک معالج استاد، مبنی بر گذراندن دوران نقاهت در آرامش کامل ، از تمامی دوستداران ایشان درخواست می شود از ملاقات حضوری و تماس تلفنی با وی خودداری نمایند.
"محمد ملک ثابت " ضمن تقدیر از مسوولان استان و مردم فرهنگ دوست ایران اسلامی بویژه بچه های خوب ایران در احوال پرسی ، عیادت و دلجویی از استاد مهدی آذر یزدی ، برای این نویسنده کشورمان آرزوی سلامتی کرد.
مهدی آذر یزدی که از وی بعنوان پدر ادبیات کودک ایران یاد می شود در سال 1301 هجری شمسی در محله خرمشاه یزد متولد شد ، وی بیش از 45 اثر در زمینه قرآنی و قصه های کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آورده و سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز به خاطر فعالیت های آذر یزدی در حوزه کودک، لوح سپاسی را به او اهدا کرده است.
آذر یزدی بدون اینکه در مدرسه تحصیل کند از سن 35 سالگی کار خواندن و نوشتن را آغاز کرد. او هنوز هم دست از مطالعه و تالیف کتاب بر نداشته و آخرین کتابش با عنوان قصه های ساده چندی قبل به چاپ رسید و اثر دیگری از وی نیز در دست تالیف است.
"قصه های خوب برای بچه های خوب"،"قصه های تازه از کتاب های کهن"،" مثنوی بچه های خوب"، شعر قند و عسل و لبخند و مثنوی معنوی مولوی ، از جمله آثار استاد مهدی آذر یزدی است. ک/1 650/ 1027/ 607 شماره 019 ساعت 11:02 تمام