اجرای طرح ضربتی جمع آوری کودکان خیابانی در تهران آغاز شد .......................................................
تهران بزرگ ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/02/87 داخلی.اجتماعی.شهرداری.
مدیر کل امور آسیب های اجتماعی شهرداری تهران از اجرای طرح ضربتی جمع آوری کودکان خیابانی از امروز در 22 منطقه پایتخت خبر داد.
سید نجم الدین محمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار و تحت حمایت قرار دادن آنهاست.
وی با بیان اینکه این طرح در طول سال اجرا می شود، افزود: شهرداری امسال طرحهای مختلفی برای کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها اجرا کرده که براساس این برنامه ها طرح ضربتی جمع آوری کودکان خیابانی اجرا می شود.
این مسوول با اشاره به اینکه شهرداری امکانات مناسبی برای اسکان و نگهداری این افراد پیش بینی کرده است، گفت: جمع اوری کودکان خیابانی همچون جمع آوری افراد بی خانمان به طور مستقل انجام و در مراکز ویژه تحت نظارت شهرداری اسکان داده می شوند.
محمدی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، کودکان اتباع خارجی در چهارراهها و اماکن عمومی شهر جمع آوری می شوند.
مدیرکل امور آسیب های اجتماعی شهرداری به گرمای هوا و هجوم افراد متکدی و بیکار به پایتخت برای مشاغل کاذب اشاره و خاطرنشان کرد:طی دو هفته اخیر شاهد هجوم دوباره متکدیان به شهر تهران بوده ایم که می تواند ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: شهرداری تهران پس از جمع آوری کودکان کار خارجی، اقدام به جمع آوری و ساماندهی سایر کودکان کار خواهد کرد.
محمدی با بیان اینکه شهرداری از دو سال گذشته اقدام به جمع آوری کودکان کار کرده، افزود: متاسفانه عدم حمایت از این کودکان و جاذب بودن محیط کار در تهران، موجب شده همچنان شاهد فعالیت متکدیان در تهران باشیم. ک/3 تهرام/7245/1064/684 شماره 049 ساعت 12:20 تمام