ایران و ونزوئلا تفاهم نامه تبادل استاد و دانشجو امضا کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/29 فرهنگی.جشنواره .مطبوعات.وزارت علوم مسوولان آموزش عالی آموزش عالی ایران و ونزوئلا در رابطه با تبادل اعضای هیات علمی و دانشجو، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
قائم مقام معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در پانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اعلام این خبر گفت: در تفاهم نامه ای که در سفر اخیر وزیر علوم و هیات همراه به کشور ونزوئلا به امضا رسید، ایران متقبل شد تعداد 20 بورسیه کوتاه مدت و 10 بورسیه بلند مدت برای تحصیل در دانشگاه های کشور به دانشجویان ونزوئلایی اعطا کند.
حسن مسلمی نایینی افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته، دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری بورسیه های کوتاه مدت مورد نیاز دانشجویان و متخصصان ونزوئلایی در رشته های صنایع غذایی، شیلات، لبنیات، نفت و گاز، خودرو و تراکتورسازی را تعریف و ارائه خواهد نمود.
به گفته وی، وزارت علوم نیز که عهده دار اعطای بورسیه های بلند مدت به دانشجویان ونزوئلا شده است در سال آینده، تعداد 10 بورسیه، در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا قرار خواهد داد و دانشگاه های ونزوئلا نیز متقابلا بورسیه هایی را به دانشجویان ایرانی اختصاص می دهند.
مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، برگزاری کنفرانس های علمی مشترک، ارسال نشریات و کتاب های علمی آموزشی به مراکز دانشگاهی هر دو کشور و تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از مسوولان وزارت علوم و روسای برخی دانشگاه های مطرح کشور در سفر هفته گذشته خود به ونزوئلا با معاون رییس جمهور و وزرای آموزش عالی، علوم و فناوری، فرهنگ و توسعه ارتباطات این کشور دیدار کردند.
پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی تا دوم آذر ازساعت 9 تا 19 برای بازدید عموم دایراست.
شماره 012 ساعت 11:17 تمام