داروهایی که تاریخ مصرفشان پایان نیافته به مراکز هلال احمر اهدا شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/16 اجتماعی.بهداشت.دارو مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: افراد داروهایی که تاریخ مصرف آنها پایان نیافته و استفاده ای در منزل ندارد را می توانند به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر اهدا کنند.
به گزارش روز جمعه خبرنگار اجتماعی ایرنا، در انجام خانه تکانی در آستانه عید نوروز، گاهی اوقات زنان خانه دار با کیسه های پر از قرص و کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه می شوند ، اگر این داروها تاریخ مصرفشان پایان نیافته به هلال احمر اهدا کنند.
بر اساس این گزارش، همچنین داروهایی که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است، از بسته بندی خارج و داخل نایلون زباله و یا چاه فاضلاب معدوم کنند.
بنا بر این گزارش ،تاریخ مصرف پمادها و کرم های موضعی را از روی جعبه مقوایی آنها و یا از روی تاریخ حک شده روی انتهای تیوب پماد کنترل کنند.
وزارت بهداشت در ادامه به هم وطنان توصیه کرد: شربت ها ی تاریخ مصرف گذشته را در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزید، قطره های چشمی که درب آنها بیش از یک ماه باز شده، استریل نیستند و باید دور ریخته و آمپول ها و سرنگ های تاریخ گذشته هم باید در کیسه زباله ریخته و معدوم شوند.
9022 شماره 011 ساعت 11:13 تمام