یک موسسه خیریه با همکاری بهزیستی هزار کودک فقیر را درمان می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/19 اجتماعی.خیریه.بهزیستی یک موسسه خیریه قصد دارد با همکاری بهزیستی هزار کودک فقیر را در سال میلادی جاری درمان کند.
مریم مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه امید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود : این موسسه با هدف درمان کودکان نیازمند زیر 18 سال در کشور ایران مدتی است فعالیتهای خود را با امضای قراردادی با زنجیره امید فرانسه آغاز کرده است.
این مرکز با همکاری گروههای متخصص داوطلب خارجی و داخلی، وزارت بهداشت و درمان ، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه و شرکت شهر سالم شهرداری سعی می کند امکان درمان کودکان محروم را با جدیدترین استانداردهای بین المللی فراهم نماید.
مرعشی ادامه داد: برنامه های این موسسه شامل اعزام تیم های بین المللی همکار جهت آموزشهای تخصصی خاص کودکان، درمان کودکان صعب العلاج و انجام عمل های پیچیده توسط تیم های اعزام شده، اعزام کودکانی که امکان درمان آنها در ایران فراهم نمی شود، فراهم سازی تجهیزات بیمارستانی توسط حامیان داخلی و بین المللی است.
وی اظهار داشت: این موسسه با کمک پزشکان داوطلب داخلی و چهار تیم اعزامی از فرانسه با توجه به برنامه های یاد شده از سال گذشته که سال کاری نیز محسوب نمی شد موفق به شناسایی و درمان 366 کودک بیمار شده است.
مرعشی در تشریح نحوه شناسایی این کودکان گفت: بیماران از طرف سازمان بهزیستی و یا طرق دیگر معرفی می شود و با همکاری مددکاری موسسه و یا مددکاران کمیته امداد و بهزیستی بعد از اطمینان از عدم توانایی مالی توسط متخصصان ویزیت شده و بعد از تشخیص نوع بیماری در مراکز درمانی طرف قرارداد بستری می شوند.
به گفته مدیرعامل این موسسه، بیمارستانهای قلب شهید رجایی، امام خمینی، مرکز طبی کودکان و بیمارستان سینا از جمله مراکز درمانی طرف قرارداد با این موسسه برای درمان کودکان نیازمند جراحی های قلب و یا ارتوپدی هستند.
وی اضافه کرد: تمامی پزشکان داخلی و بین المللی رایگان جراحی انجام می دهند و بقیه هزینه های درمانی نیز بسته به توانایی خانواده بیماری از 20 تا 100 درصد توسط این موسسه پرداخت می شود.
فعالیتهای این موسسه در پنج رشته جراحی قلب و بیماریهای کودکان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی ارتوپدی، خون و انکولوژی کودکان و روانشناسی است.
1507//1348 شماره 046 ساعت 17:35 تمام