تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۱
آیین بزرگداشت شهدای دهم فروردین یزد برگزار شد ...............................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/1/86 داخلی.اجتماعی.آیین ها.شهدا آیین بزرگداشت شهدای دهم فروردین سال 57 یزد، روز پنجشنبه در کنار تربت پاک سومین شهید محراب آیت الله صدوقی (مسجد حظیره ) این شهر برگزار شد.
در این مراسم که نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد،مسوولان این استان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند از مقام شامخ شهدای دهم فروردین یزد تجلیل شد.
معاون پژوهشی و ارتباطات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: شهادت آنها، موجب تثبیت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزت و سرافرازی ایران اسلامی شد.
حجت الاسلام سید رضا صدرالساداتی،نقش شهدای دهم فروردین یزد را در قیام تاریخی مردم این استان یادآور شد و گفت اگر شهدای دهم فروردین و دیگر شهدای انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهادند به خاطر این بود که از زیر ستم طاغوت و رژیم ستم شاهی خارج شویم.
وی اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی، خون خود را اهداکردند تا ما بتوانیم بندگی خدا بکنیم.
وی با گرامیداشت سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اگر ما به جمهوری اسلامی رای آری دادیم به خاطر این بود که می خواهیم بندگی خدا بکنیم.
وی نقش سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی در رهبری این قیام مردم یزد را یادآورشد و از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کرد.
همچنین چند تن دیگر از روحانیون یزد در این مراسم با گرامیداشت قیام مردم یزد در دهم فروردین سال 57 از شهدای این حادثه تجلیل کردند.
طی روزهای اخیر، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار و ادارات و نهادهای این استان با صدور پیام ها و اطلاعیه های جداگانه، عموم مردم را به شرکت در این آیین فراخوانده بودند.
مردم استان یزد در دهم فروردین سال 1357، مراسمی به مناسبت چهلم شهدای قیام مردم تبریز برگزار کردند که در جریان آن، عمال رژیم ستم شاهی ، چهار نفر از جوانان این شهر بنام های قدکفروشان، نامدار، پارساییان و مرادی را شهید کردند.
651/675 شماره 047 ساعت 13:12 تمام انتهای پیام E09.12-13-24