اعضای سومین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان اردبیل شتابزده شهرداران را برکنار می کنند ...................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/02/86 داخلی.اجتماعی.شوراهای اسلامی.
در حالی که بیش از ده روز از آغاز بکار اعضای سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل سپری نمی شود، این شوراها در اقدامی شتابزده و اغلب بدون مطالعه اقدام به برکناری شهرداران می کنند.
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکنون شهرداران شهرهای گرمی، پارس آباد، مشگین شهر و بیله سوار مغان برکنار و شهرداران اردبیل، خلخال نیز استعفا داده اند.
این در حالی است که اعضاهای شوراهای این شهرها تاکنون نتوانسته اند برای این شهرها شهردار تعیین کنند و این امر شهرهای مهم استان را در آستانه آغاز فصل مسافرتهای تابستانی با مشکلاتی رو به رو کرده است.
استاندار اردبیل پیشتر ازمنتخبان دوره سوم شورای اسلامی در استان خواسته بود با بهره گیری از خردجمعی به مطلوبتر شدن خدمات ارایه شده به مردم کمک کنند.
علی نیکزاد تعامل با ارگان های مرتبط و جلب مشارکت بیشتر مردم را لازمه فعالیت شوراها دانست و گفت: بخشی از سرنوشت عمومی مردم با تصمیمات و نحوه کارکرد شوراها گره خورده است و در این راستا شوراها باید با تدبیر در جهت حل مشکل مردم گام بردارند.
وی افزود: مردم از شوراها و شهرداری ها انتظار کار جدی دارند و در این مسیر باید بدون هرگونه نگرش سلیقه ای و سیاسی در عمران و آبادانی منطقه تلاش شود.
امام جمعه خلخال نیز گفت: مسیرحرکت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید در مسیر حرکت دولت و اهداف نظام اسلامی باشد.
حجت الاسلام محسن شجاعی افزود: اعضای شوراها بعنوان رابط بین مردم و مسوولان هستند و سووال از مسوولان در زمینه خواسته های مردم حق مسلم شوراهای اسلامی است.
وی انتخاب یک شهردار پرتوان و تلاشگر و برنامه ریزی برای عمران و آبادانی شهرها، طرح مسایل و مشکلات شهرستان و پیگیری آنها در استان را از مهم ترین وظایف اعضای این شوراها ذکر کرد.
امام جمعه گرمی مغان هم خطاب به منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان گفت: اگر به دنبال جریانات سیاسی هستید، بیهوده قسم نخورید و کرسی شوراها را اشغال نکنید.
استان اردبیل با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارای 9 شهرستان تابعه می باشد.ک/4 618/587 شماره 078 ساعت 51:12 تمام انتهای پیام E19.12-51-06