از ماندگارین آثارهنری دفاع مقدس در خرمشهر رونمایی شد ....................................................
خرمشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/03/86 داخلی.اجتماعی.آثار دفاع مقدس.
در بیست و پنجمین سالروز فتح خرمشهر از ماندگارترین و فاخرترین آثار هنری دفاع مقدس کشور در قالب 29 تابلوی عکس و نقاشی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا باتلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشورو با دعوت از هنرمند نقاش دفاع مقدس "ناصر پلنگی" همزمان با سالروز آزادی خرمشهر زیباترین و فاخرترین آثار هنری دفاع مقدس که توسط این هنرمند بنام کشور تهیه شده با یاد شهیدان حماسه ساز خرمشهر رونمایی شد.
ناصر پلنگی درمورد آثار خود گفت: این 29 تابلو عکس و نقاشی مربوط به تاریخچه شکل گیری نقاشی دیواری مسجد جامع خرمشهر است و در آن طراحی های اولیه، عکس و چهره هایی که الهام بخش نقاش در آفرینش این آثار بوده اند به صورت یک مجموعه در یک نگارخانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نصب و به نمایش در آمده است.
وی به الهام از تصاویر شهیدان جهان آرا، موسوی و بهنام محمدی و خانواده های شهدای خرمشهر در خلق آثار نقاشی خود که در مسجد جامع در قالب پنج اثر دیواری نقش بسته است اشاره کرد و گفت: در این آثارماندگار عظمت ، مظلومیت و روح حماسه و معنویت جاری در روزهای مقاومت و آزادسازی خرمشهر دیده می- شود.
پلنگی افزود: برای خلق پنج اثر دیواری خرمشهر پنج هزار طراحی صورت گرفته و از جمله کسانی که در این آثار مرا را یاری دادند شهید سرافراز خرمشهر "بهروز مرادی " و برادر و همسرم هستند.
گنجینه 29 تابلوی رونمایی شده درمرکز فرهنگی دفاع مقدس از ارزشمندترین آثار هنری دفاع مقدس است که تاکنون ارایه شده است. ک/3 646/587 شماره 139 ساعت 07:18 تمام انتهای پیام E04.09-07-18