قرمزی و خارش چشم شایعترین حساسیت چشمی در تابستان است .....................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/05/86 داخلی.علمی.پزشکی.چشم.
به گفته یک جراح و متخصص بیماری های چشم، قرمزی و خارش های شدید چشم از شایعترین مشکلات و حساسیت های چشمی هستند که به علت مواجه شدن با آفتاب شدید تابستان بروز می کند.
دکتر "مهدی مدرس زاده" عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود خارش و قرمزی چشم می توان عوارضی همچون ایجاد ناخنک در چشم، آب مروارید و ایجاد اختلال در شبکیه را به دنبال داشته باشد.
وی گفت افرادیکه در فصل تابستان با آلرژی های چشمی مواجه می شوند به منظور اقدامات درمانی مناسب بهتر است به پزشک مراجعه نمایند.
این متخصص چشم پزشکی گفت استفاده از عینک های آفتابی و کمتر در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفتن در کاهش دادن آلرژی و حساسیت های چشمی موثر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود کسانیکه در محیطهای خاص هستند شامل آنهایی که زیاد کنار دریا هستند و یا رانندگانی که به مدت طولانی در جاده هستند و همچنین کسانیکه به ارتفاعات می روند و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند حتما باید از عینک های مخصوص استفاده کنند.
به گفته وی با توجه به فصل تابستان و استفاده از استخرهای عمومی استفاده از عینک مخصوص شنا برای جلوگیری از حساسیت های چشمی ضروری است.
این متخصص چشم پزشکی گفت یکی دیگر از مشکلات شایع در تابستان "خشکی چشم" است که بخصوص در خانمها بیشتر مشاهده می شود.
دکتر مدرس زاده افزود یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از قطره های اشک مصنوعی است که باعث مرطوب نگهداشتن سطح چشم می شود.
وی گفت اشک های مصنوعی که در بطری های چند بار مصرف قرار دارند به لحاظ اینکه دارای ماده نگهدارنده هستند ممکن است چشم نسبت به این ماده نگهدازنده حساس باشد و در چشم ایجاد آلرژی و حساسیت کند.
وی افزود به همین خاطر توصیه می شود از اشک های مصنوعی یکبار مصرف که در بسته بندهای خاصی قرار دارند و حاوی ماده نگهدارنده نیستند استفاده شود.
ماده نگهدارنده موجود در قطره های اشک مصنوعی چشم را تحریک می کند و باعث ایجاد سوزش و خارش هایی در چشم می شود. قطره های اشک مصنوعی که فاقد مواد نگهدارنده و یا اینکه حاوی مقدار کمتری از این مواد باشند برای چشم مناسب تر هستند.
علمی/1920/1786 شماره 055 ساعت 12:19 تمام