ساماندهی شغل های مزاحم در شیراز نیاز به 2/3 میلیون مترمربع زمین دارد .....................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/7/86 داخلی.اجتماعی.شهری.مشاغل.
مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز گفت: ساماندهی شغل های مزاحم و آلاینده در شیراز نیاز به 2/3 میلیون متر مربع زمین دارد.
علیرضا سخایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:ارگان هایی که زمین در اختیار دارند بایستی برای رفع این مشکل، این سازمان را یاری دهند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی اظهار داشت: ساماندهی این مشاغل علاوه بر دگرگون کردن چهره شهر و کاهش آلودگی ازایجاد خطرات جدی برای مردم جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: هم اکنون در نزدیکی میدان اصلی تره بار در شیراز، سایت ساماندهی مشاغل مزاحم در 50 هکتار زمین با یک هزار و 200 پلاک راه اندازی شده که 150 واحد فعال است و برای بقیه آنها نیز برای احداث با بخش خصوصی قرارداد بسته شده است.
شغل هایی که آلودگی صوتی و محیطی ایجاد می کنند، شغل های مزاحم نامیده می شوند مانند تراشکاری، تعمیرگاه های خودروها، جوشکاری، موزائیک سازی .
این مشاغل عمدتا در جنوب و شرق شیراز و در بافت مسکونی فعالیت دارند.
وی همچنین گفت: برای ایجاد بازارچه های دائمی، سازمان میادین شهرداری شیراز، 10 نقطه را در این شهر پیش بینی کرده و برای هفت بازارچه این طرح، زمین مهیا شده و طرح در حال اجراست.
سخایی گفت:در شهرک استقلال 16 هزار متر مربع زمین برای ایجاد بازارچه در چهارطبقه با 16 هزار متر مربع زیربنا،پنج هزار متر مربع پارک تفریحی ، یک هزار و 500 متر مربع پارکینک و مجموعه خدماتی آماده سازی شده است.
مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز افزود: همچنین برای ایجاد بازارچه عمده آبزیان در نزدیکی میدان اصلی میوه و تره بار شیراز زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در نظر گرفته شده که این طرح با همکاری ارگان های مربوط در حال بررسی است.
وی بیان کرد: در میدان اصلی میوه و تره بار شیراز، پنج هزار متر مربع زمین برای ایجاد ایستگاه آتش نشانی آماده سازی شده که این ایستگاه همچنین بخش شمال شرقی شیراز و شهرک های اطراف را پوشش خواهد داد.
وی گفت:از آنجا که میدان میوه و تره بار شیراز ، میدان مرکزی جنوب کشور نیزمحسوب می شود،ایجاداستراحتگاه ویژه رانندگان،حمام و سرویس های بهداشتی نیز در آن پیش بینی شده است.
سخایی گفت: امسال سه میلیارد ریال به تعویض کیوسک های مطبوعاتی شیراز اختصاص یافته که تاپایان سال از این محل 50 کیوسک تعویض خواهد شد.ک/2 680/677/675 شماره 050 ساعت 11:42 تمام