تماشای ویدیو از اینترنت به نسبت تماشای تلویزیون رو به افزایش است # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/09/85 خارجی.اجتماعی.اینترنت.تلویزیون. یک نظرسنجی درانگلیس نشان می دهد که تماشای ویدیو از اینترنت، در ساعات فراغت شامگاهی، به نسبت تماشای تلویزیون رو به افزایش است. به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری بی.بی.سی، در این نظرسنجی که از دو هزار و 70 نفر به عمل آمد، 43 درصد شرکت کنندگان گفتند که حداقل هفته ای یک بار به تماشای ویدیو از طریق اینترنت یا تلفن همراه می پردازند و در نتیجه کمتر به تماشای تلویزیون می پردازند. سه چهارم پاسخگویان گفتند که این روزها به نسبت سال گذشته، بیشتر ویدیو را ازطریق اینترنت یا تلفن همراه نگاه می کنند. ولی بینندگان دایمی ویدیوهای آن لاین هنوز دراقلیت هستند، زیرا تنها 9 درصد پاسخگویان گفتند که به طور مرتب ازاین طریق به تماشای ویدیو مشغول هستند. 13 درصد دیگر نیز گفتند که گاهی اوقات از این طریق ویدیو می بینند، در حالی که 10 درصد دیگر گفتند که در سال آینده به این کار می پردازند. درهمین حال دو سوم پاسخگویان دراین نظرسنجی گفتند که هنوز از طریق اینترنت ویدیو ندیده اند. دراین نظرسنجی یکی از هر پنج نفری که حداقل هفته ای یک ویدیو را در اینترنت یا از طریق تلفن همراه می بیند، گفته است که کمتر برای تماشای تلویزیون وقت می گذارد. 23 درصد دیگر گفتند که تماشای تلویزیون آنها به دلیل تماشای ویدیو از طریق اینترنت، کمی کاهش یافته است. درحالی که بیش از نیمی از آنها گفتند که این امر در میزان تماشای تلویزیون آنها تغییری نداشته، سه درصد نیز گفتند که تماشای تلویزیون آنها افزایش یافته است. تماشای ویدیو از اینترنت یا تلفن همراه در میان جوانان محبوبیت بیشتری دارد، زیرا 28 درصد کسانی که بین 16 تا 24 سال دارند گفتند که درطول هفته بیش از یک ویدیو از این طریق تماشا می کنند. به طور متوسط 10 درصد از این مخاطبان بین 25 تا 44سال دارند، در حالی که تنها چهار درصد بالای 45 سال دارند. در اوایل سال جاری میلادی، سازمان نظارت بر رسانه ها در انگلیس اعلام کرد که میانگین تماشای تلویزیون توسط مخاطبان 14 تا 16 ساله در فاصله سال های 2003 تا 2005 به میزان 9/2 درصد کاهش یافته است. صویر/3450/1448/1373