راههای ایجاد نگرشهای جدید بازاریابی در ایران بررسی می شود # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/06/84 داخلی.اقتصادی.صنعت.بازاریابی. دومین همایش "بازاریابی نوین" به منظور ایجاد نگرشهای جدید بازاریابی و انتقال دانش بازاریابی، روزهای هشتم تا دهم مهر ماه سال جاری در تهران برگزار می شود. "شهرام هنرمایه" دبیر این همایش روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: هدف از برگزاری دومین همایش بین المللی بازاریابی، ایجاد ارتباط نزدیک گروههای فعال در حوزه بازاریابی با منابع دانش خارجی این حرفه است.
وی سپس افزود: پس از برقراری این ارتباط و ایجاد فضایی مناسب برای کسب تجربه فعالان داخلی ، نگرشهای به وجود آمده در میان این فعالان در قالب یک قطعنامه در اختیار رییس جمهوری قرار خواهد گرفت. هنرمایه با بیان اینکه فروش نقش حساسی در بازپرداخت و بازگشت هزینه ها و سود اقتصادی خرد و کلان دارد، گفت : دولت بخش وسیعی از فعالیتهای اقتصادی را در اختیار دارد ، لذا با استفاده از جدیدترین فنون و تاکتیکهای فروش، می تواند در جهت بازگشت هزینه فعالیتهای خود در تعامل با کشورهای خارجی و به نفع اقتصاد کلان ملی، موفق تر عمل کند. وی در خصوص چالشهای فن بازاریابی در ایران گفت: نبود تخصص کافی و منابع انسانی فعال از جمله چالشهای بازاریابی در کشور است.به طوری که در بسیاری از موارد نبود دانش کافی در افراد،سبب هدر رفتن منابع مالی شرکتهای صنعتی و اقتصاد ملی می شود. هنرمایه ادامه داد: در ایران هنوز شرکتهای متخصص بازاریابی آن طور که انتظار می رود، وجود ندارد و شرکتهای بازاریابی، توانایی علمی و عملی در رفع چالشهای پیش روی شرکتهای تولیدی ندارند و نمی توانند به عنوان یک همراه مناسب و متخصص در کنار بخش تولید و صنعت ، قرار گیرند. وی در ادامه این جلسه از راه اندازی " انجمن بازاریابان حرفه ای ایران" خبر داد و اظهار داشت : برای راه اندازی این انجمن و تعیین راهبرد آن که هدف اصلی اش آموزش و ارتقا کارایی منابع انسانی متخصص در رشته بازاریابی و تجارت برای تامین نیروی انسانی متخصص در رشته های مرتبط برای بنگاههای اقتصادی است، از همکاری 38 انجمن بازاریابی دنیا استفاده شده است. دومین همایش بازاریابی نوین ، به همت شرکت " نوین بازاریاب آریان " و با همکاری دفتر امور صادرات وزارت صنایع و معادن برگزار خواهد شد. اقتصام. 1574 / 1557