دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان 96 تختخوابی بم بازدید کرد # بم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/83 دکتر "جانک وک لی" دبیر کل سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه به منظور بازدید از روند پیشرفت مراحل ساخت بیمارستان 96 تختخوابی بم در راس هیئتی وارد این شهرستان شد. در این سفر که عبدالحسین الرزاق جزایری مدیر منطقه ای و دکتر مبشر شیخ نماینده این سازمان درایران وی را همراهی می کردند وی از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایرنا بیمارستان 96 تختخوابی بم با زیربنای 9500 متر مربع تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . در اجرای این پروژه تا به حال 30 میلیارد ریال هزینه شده که طبق جدول زمانبندی شده قرار است تا پنجم دی ماه مورد بهره برداری قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین در جلسه ای که در تالار پرستوی ارک جدید برگزار شد دکتر "جانک وک لی" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و هیئت همراه در شهر بم گفت : این سازمان حاضر به همکاری در تمام زمینه ها در جهت توسعه بم با دولت جمهوری اسلامی می باشد.
وی ضمن تاثر از زمین لرزه بم که منجر به کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر شد افزود : هر کاری که در توان داشته باشیم برای بازسازی بم انجام می دهیم. همچنین در این مراسم دکتر عبدالحسین رزاق جزایری مدیر منطقه سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت : متاسفانه در اثر مصرف دخانیات در ایران، رواج بیماریهای قلبی و عروقی بسیار شایع شده است. وی اظهار داشت: علاوه بر این به لحاظ وقوع سوانح ترافیکی درایران، می طلبد تا با ایجاد کارگاههای پروژه نویسی مردم را آگاه تا دچار سانحه کمترشوند.
دکتر جزایری افزود: خوشبختانه امروز شاهد گشایش یک کارگاه پروژه نویسی تحت عنوان " پروژه شهر بم " هسیتم و مطمئن می باشیم که می توانیم به سوی تمام استانداردهای جهانی در تمام زمینه ها گام برداریم. به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین دکتر "جانک وک لی" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به اتفاق هئیت همراه از پروژه نجات بخشی ارک قدیم در مهمان شهر سینا دیدن نمود. هدف از ایجاد این کارگاه تهیه خشت فن آوری شده برای بازسازی ارک قدیم بم می باشد. همچنین دبیر کل سازمان جهانی بهداشت پیش از ظهر امروز به اتفاق هیات همراه از بیمارستان 70 تختخوابی افلاطونیان در بم دیدن کرد. این بیمارستان در حال حاضر در بخش های مردان، زنان و اطفال با گرفتن دو درصد از کل هزینه های درمانی به شهروندان خدمت ارائه می نماید. به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین مقارن ظهر امروز بیمارستان منطقه ای هلال احمر که با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و با حمایت های مالی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ و چندین کشور اروپایی در بم ایجاد شده است مورد بازدید دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و هیئت همراه قرار گرفت. همچنین کمپ UN در بم مورد بازدید این هیئت قرار گرفت و مسائل مربوط به مشکلات آنان در منطقه بررسی شد. بنا به این گزارش در سفردبیرکل سازمان بهداشت جهانی به شهر بم، استاندار چندتن از معاونین استانداری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین اجرائی حضور داشتند. 655/656/2703