تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۳ - ۰۰:۰۱
چند خبر کوتاه از استان کردستان # سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/07/83 *** * سنندج، مدیر کل منابع طبیعی کردستان گفت: دامهای موجود در استان 40 درصد بیشتر از مقدار استاندارد مرتع و جنگل این استان هستند."اکرم توفیقی" افزود: حوزه تحت پوشش کردستان به طور کلی یک میلیون و 720 هزار هکتار مساحت دارد که تنها ظرفیت پذیرش دو میلیون راس دام را دارد. وی افزود: در جنگلها و مراتع کردستان بیش از سه میلیون و 400 هزار راس دام وجود دارند که از این مقدار، حدود یک میلیون و چهار صد هزار آن اضافه می باشد. *** * مریوان، فرماندار مریوان روند اجرای پروژه های در دست اقدام و فعالیتهای انجام شده دستگاه های اجرایی این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد. " علی فعله گری " میزان اعتبارات پیش بینی شده در بخشهای مختلف عمرانی، خدماتی در سال جای را 21 میلیارد و 728 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: رشد این اعتبارات نسبت به سال گذشته 8/90 درصد است. وی افزود: میزان تسهیلات تبصره سه را 225 میلیون تومان خواند و آن را برای نیازمندیهای شهرستان کافی دانست.وی گفت: تعداد 153 طرح در مریوان در حال اجراست که 75 درصد آنها تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید. *** * سنندج، مدیر کل کار و امور اجتماعی کردستان گفت: مشکلات کارفرمایی، سوء مدیریت و جابجایی مدیران از مهمترین مشکلات کارخانه های این استان است.
" مجید صادقی زاده" در مورد اخراج جمعی از کارگران کارخانه نساجی کردستان افزود: با توجه به اینکه قرارداد 56 نفر از کارگران این کارخانه در شهریور ماه به پایان رسید و با توافق کارگر و کارفرما این قرارداد تمدید نشد، این کارگران از کار بیکار شدند.وی گفت: کارخانه نساجی کردستان با توجه به قدیمی بودن دستگاه ها، محصولات آن در بازار فروش خوبی نداشت و مسوولان آن اکنون در حال تعویض دستگاه ها می باشند. *** * قروه، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سرداران و 88 شهید فصل پاییز قروه در حسینیه سپاه قروه برگزار شد."رضوی " نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان در سخنانی گفت: اعتقاد به آمدن منجی جامعه ما را اصلاح می کند زیرا وقتی که منجی بیاید و دشواریها و سختیها را که امروز به نام مدنیت وجود دارد، اصلاح خواهد کرد، وی افزود: شهیدان با اعتقاد به منجی و فرهنک عاشورا شهید شدند و دشمنان انقلاب فهمیده اند که راز عظمت و سرافرازی این ملت شهادت طلبی است پس درصدد هستند با استفاده از قلم مزدوران ارزشهای قیام عاشورا و فرهنک شهادت را کمرنک کنند. *** * بیجار، در سالجاری عملیات لکه گیری و آسفالت خیابانها، معابر، میادین و ورودیهای شهر و کوچه های اصلی و فرعی شهر بیجار در مساحتی بیش از 65000 متر مربع توسط دایره فنی و شهرسازی شهرداری بیجار انجام شد. " زمانی " معاون فنی و شهرسازی شهرداری بیجار با اعلام این مطلب افزود: این عملیات با بهره گیری از دستگاه های مدرن همچون آسفالت تراش در مدت زمان کمتر از چهار ماه با چهار میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شده است. *** * قروه، شهردار قروه گفت: بمنظور کاسته شدن از مشکلات و کمبود وسایل حمل و نقل در این شهرستان 60 دستکاه تاکسی جدید به ناوگان شهری قروه افزوده شد. " هوشنک ملکی " افزود: این 60 دستگاه از اوایل آبانماه وارد ناوگان وسایل حمل و نقل این شهر خواهند شد.وی گفت: اولویت واگذاری به کسانی است که دارای مدرک لیسانس بوده و بیکار باشند، کسانی که پنج نفر عائله داشته باشند و بیکار باشند و کسانی که معلولیت دارند و یا زاز خانواده معظم شهدا و آزادگان باشند.233 دستگاه تاکسی اکنون در قروه فعال است. *** * سنندج، نخستین باران پاییزی استان کردستان از اولین ساعات بامداد روز پنجشنبه آغاز شد. مدیر هواشناسی کردستان گفت: نخستین بارش پاییزه کردستان به علت استقرار یک سامانه جبهه ای شروع شده و تا روز شنبه در منطقه فعال خواهد بود. به گفته " طالب حیدری " بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان مریوان با 8/9 دهم میلیمتر و در شهرستان بیجار کمتر از یک دهم میلیمتر باران بارید. *** * قروه، جلسه ای به منظور بحث وتبادل نظر در ارتباط با مشکلات شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه در فرمانداری این شهر تشکیل شد.فرماندار قروه در این نشست گفت: با توجه به کمبود جا و مکان، تجهیزات و نیروی کار شوراهای حل اختلاف قروه 617 پرونده را از اوایل تابستان امسال تا مهر ماه جاری بررسی و حل و فصل کرده اند." حسین ملک خدایی " افزود: شوراهای اسلامی توانستند اعتماد مردم را بخود جلب کنند و مردم به معتمدین خود اعتماد داشته باشند.
ملک خدایی افزود: هفت شورای حل اختلاف اکنون در قروه وجود دارد و با توجه به اینکه باید 678 شورا در کردستان تشکیل شود سهم قروه 5/14 درصد یعنی تشکیل 100 شورای حل اختلاف است. 600/567