اتحادیه سواری کرایه، قصد نوسازی ناوگان خود در بخش جاده را دارد # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/10/83 داخلی.اقتصادی.اتحادیه سواری کرایه مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور، عمر مفید خودروهای سواری کرایه ای بین شهری را هفت سال عنوان کرد وگفت: این اتحادیه قصد دارد برای رفاه حال هموطنان با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ناوگان بین جاده ای را نوسازی کند. "رحمت اله حاج محمدعلی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کاهش عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری علاوه بر کمک به کاهش هزینه نگهداری این خودروها، هزینه های لوازم یدکی در کشور را نیز کمتر می کند. وی پیشنهاد کرد: در صورتی که قیمت سواری های تحویلی به رانندگان عضو این اتحادیه 30 درصد زیر قیمت بازار باشد در آن صورت نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری در سطح کشور با سرعت بیشتری دنبال می شود. "حاج محمد علی"، اعطای تسهیلات با نرخ بهره بالای بانکی برای خرید سواری، گرانی قیمت خودرو، حمل مسافر غیرمجاز در خارج از پایانه های شهرداری و بالا بودن اجاره محل تعاونی ها در پایانه ها را از مشکلات این اتحادیه عنوان کرد.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور نرخ بهره بانکی خرید خودرو سواری کرایه ای را 21 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که این اتحادیه از هیچ کمک دولتی نیز استفاده نمی کند. وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب فوریت طرح الزام دولت به اقدام قانونی در خصوص اصلاح بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در مجلس شورای اسلامی ظرف دو ماه آینده، مشکلات بیمه تامین اجتماعی رانندگان سواری کرایه بین شهری برطرف شود. وی، تعداد اعضای اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری را سه هزار نفر عنوان و تاکید کرد: در صورتی که مشکل تامین اجتماعی اعضا حل نشود در آن صورت زحمات و عمر این رانندگان در جاده های کشور هدر خواهد رفت. مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور، اجرای آزمایشی طرح لباس فرم رانندگان، استمرار نوسازی ناوگان و گسترش امور نظارتی بر فعالیت تعاونی های عضو را از برنامه های در دست اجرای این اتحادیه برشمرد. اقتصام / 1108 / 1558 /