ایجاد نیروگاههای کوچک در راستای خصوصی سازی صنعت برق کشور است ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/07/1390 اقتصاد.نمایشگاه.انرژی اصفهان- مدیر یک شرکت سازنده نیروگاههای کوچک گفت: ایجاد نیروگاههایی در مقیاس کوچک در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی صنعت برق کشور است.
مهدی لشینی روز جمعه درحاشیه آخرین روز برگزاری سومین نمایشگاه انرژی اصفهان در گفت وگو با ایرنا افزود: نیروی الکتریسیته به عنوان نیروی محرک اغلب ماشین آلات صنعتی به عنوان خونی در شریان های حیاتی صنعت کشور است.
وی اظهارداشت: با توجه به حرکت رو به رشد کشور در زمینه توسعه صنعتی و نیاز روزافزون صنایع به نیروی برق در مصارف صنعتی و خانگی اهمیت گرایش به سوی روش های جدید و نوین برای تولید برق نمایان می شود. به گفته وی یکی از زمینه های فعالیت در این عرصه طراحی و اجرای نیروگاههای مقیاس کوچک در بازه توانی یک تا 25 مگاوات است که این نیروگاهها معمولا از موتورهای گازسوز یا دیزل تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: نیروگاههای کوچک برای تولید انرژی الکتریکی به صورت پراکنده و گسترده در نزدیک صنایع مصرف کننده مستقر می شوند و همزمان با استقرار دستگاه مبدلCHP در کنار این نیروگاهها 40 درصد از مصرف سوخت نیروگاهها و صنایع کناردستی کاسته می شود.
وی به عنوان نمونه از نیروگاه کوچک چهار مگاواتی شمس آباد استان تهران در کنار کارخانه توربین سازی نام برد و افزود: این نیروگاه هم انرژی الکتریکی و هم انرژی حرارتی کارخانه و حدود دو الی سه مگاوات برق در ساعت تولید و به شبکه سراسری ارسال می کند.
وی با اشاره به سطح کیفی بالای نمایشگاه انرژی اصفهان گفت: تمام غرفه داران در این نمایشگاه در حیطه کاری صنعت نفت و گاز با تمام توان شرکت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها بر کار شرکت های صنعتی بسیار موثر است و از نگاه کلان باعث آشنایی صنعت با پدیده های جدیدی مانند نیروگاههای کوچک در صنعت برق می شود که این امر به مصرف کمتر انرژی بسیار کمک می کند.
وی با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر سیاست های کلان کشور بر این امر قرار گرفته که بخش خصوصی متولی و عهده دار تولید برق کشور شود، افزود: بخش خصوصی با فعالیت در زمینه نمونه هایی چون نیروگاههای کوچک که آلودگی زیست محیطی زیادی به یک منطقه تحمیل نکرده و از اتلاف انرژی تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند می تواند سیاست های دولت را تحقق بخشد.
سومین نمایشگاه سراسری انرژی اصفهان در فضایی بالغ بر پنج هزارو 500 متر مربع با حضور بیش از 90 شرکت از استانهای تهران،اصفهان،خراسان شمالی،خراسان رضوی ، خوزستان، مرکزی،آذربایجان شرقی و گیلان در زمینه ی مهندسی، خدمات، تأمین و ساخت اقلام صنایع نفت و گاز، صنایع و تجهیزات تولید و انتقال، انرژی های نو و تجدیدشونده، بهینه سازی مصرف سوخت و فرآورده های نفت و گاز تا هشتم شهریورماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد. 7143/1011