144 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان صادر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/1390 اقتصاد.صنعت ومعدن وتجارت.واحدهای تولیدی رشت - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : در نیمه اول سال جاری 144 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد.
;علی منتظری ; روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی یک هزار و 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و یک هزار و 800 نفر نیز در واحدهای مذکور مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروانه های بهره برداری صادره مربوط به صنایع کانی غیرفلزی ، محصولات غذایی، چوبی و سلولزی است .
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: از نظر میزان سرمایه گذاری نیز پروانه های بهره برداری گروه صنایع غذایی ، کانی غیرفلزی و محصولات پلاستیکی و لاستیکی در رده های نخست قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان ساخت: 151 فقره جواز تاسیس صنعتی نیز برای متقاضیان سرمایه گذاری در استان در این مدت صادر شده که میزان سرمایه گذاری این تعداد جواز نیز بیش از 10 هزار میلیارد ریال بوده است .
منتظری میزان اشتغال حاصل از این تعداد جواز صادره را چهار هزار و 300 نفر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در این مدت 22 مجوز طرح توسعه نیز برای واحدهای صنعتی استان صادر شده که پنج هزار میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری آن می باشد .
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: با راه اندازی این طرح ها برای 750 نفر در استان ایجاد اشتغال می شود.ک/3 605/695