تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
اراضی ملی به سرمایه گذاران واگذار می شود ........................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/1390 اجتماعی.داخلی.جهاد کشاورزی تبریز- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هیچ محدودیتی در واگذاری اراضی ملی به سرمایه گذاران وجود ندارد و سرمایه گذاران برای شکوفایی اقتصادی مورد حمایت جدی این سازمان هستند.
به گزارش ایرنا به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مسعود محمدیان روز یکشنبه در جلسه هیات نظارت بر اراضی استان، اظهارکرد: در صورتی که مشاهده شود افرادی طمع زمین خواری و تغییر کاربری اراضی را دارند دبیرخانه هیات نظارت بر آیین ‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع استان موظف است در اسرع وقت با آن برخورد و اراضی واگذار شده را بازپس گیرد.
وی افزود: هیات نظارت این سازمان درآخرین جلسه خود در سال جاری نزدیک به 900 هکتار از اراضی ملی واگذار شده به افرادی که هیچ اقدامی در جهت اجرای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده انجام نداده بودند، رای به بازپس گیری اراضی داد و بزودی 14مورد دیگر از اراضی بعلت عدم اجرای طرح توسط این سازمان خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده می شود.
وی گفت: بسیاری از صاحبان این اراضی یا طرح مصوب را اجرا نکرده یا در نوع و شیوه اجرای طرح تغییر ایجاد کرده و یا آن را به فروش رسانده اند که با پیگیری‌های دبیرخانه این هیات، این موارد مشخص و زمین‌ها به بیت‌المال بازگشت داده می شود.
محمدیان افزود: اراضی مستعد کشاورزی (دیم و آبی) به طرح های زراعت و باغبانی و نیز طرح های وابسته به صنایع کشاورزی و اراضی با استعداد ضعیف و غیرقابل کشت به طرح های غیرکشاورزی با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه واگذار می گردد.
وی ادامه داد: در طی چهارسال گذشته بیش از شش هزار هکتار اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران و بخش خصوصی واگذار شده که از این میزان سه هزارو325 هکتار مربوط به طرح های کشاورزی و دو هزارو 696 هکتار نیز به طرح های غیرکشاورزی اختصاص یافته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهارکرد: با توجه به افزایش رشد جمعیت و محدودیت اراضی کشاورزی تلاش جهت ایجاد صنایع و فعالیت های تولیدات تکمیلی مرتبط با امور کشاورزی تا حدودی با واگذاری اراضی موصوف به اشخاص محقق می شود.
8118/587