اجرای مصوبات سفر رهبرانقلاب به کرمانشاه باعث پیشرفت این استان می شود ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 اجتماعی.داخلی.مصوبات سفر کرمانشاه - معاون رییس جمهور با تاکید بر پرخیر و برکت بودن سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، گفت: اجرای کامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری کرمانشاه توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان را فراهم خواهد آورد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم عزیزی شامگاه جمعه در جلسه ای که به منظور پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به سال جهاد اقتصادی و لزوم توجه بیش از پیش مسوولین به این نامگذاری اشاره کرد و گفت: محقق کردن این شعار جز اصلی ترین وظایف مدیران و مسئولان است و همه باید به این سمت حرکت کنیم.
وی یادآور شد: با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش های شبانه روزی دولت خدمتگزار، خوشبختانه شاهد جهشهای بسیار خوبی در کشور و در زمینه های مختلف بوده ایم که با تحقق کامل شعار جهاد اقتصادی این موفقیت ها و پیشرفت ها ادامه یافته و همانگونه که الان در خاورمیانه حرف اول را می زنیم در جهان نیز جزو ابرقدرت ها قرار خواهیم گرفت.
وی همچنین به افق چشم اندازهای طراحی شده توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: راه روشن ما چشم اندازی است که از سوی رهبر معظم انقلاب ارایه شده و باید با کار و تلاش به اهداف ترسیم شده آن برسیم.
عزیزی در ادامه با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، ادامه داد: در این قانون نیز بعنوان زیر مجموعه ای از سند چشم انداز کشور اهداف کمی نظیر رسیدن رشد اقتصادی به هشت درصد، رسیدن نرخ بیکاری به هفت درصد و ارتقا بهره وری مشخص شده که باید برای تحقق این اهداف تلاش کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون عمده درآمد کشور از فروش نفت است، گفت: باید سالانه 20 درصد از وابستگی بودجه های جاری کشور به نفت بکاهیم و همچنین 20 درصد از صادرات نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود تا صرف اعطا تسهیلات به طرح های سازنده شود.
معاون رییس جمهور ادامه داد: باید به سمتی برویم که کشور با درآمدهای مالیاتی اداره شود و به این منظور باید درآمدهای مالیاتی افزایش یابد که راهکار آن نیز افزایش تولید در کشور است، همچنین باید از هزینه های کشور کاست.
وی تصریح کرد: باید همه کمک کنیم کشور به قله های موفقیت برسد.
عزیزی همچنین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه گفت: باید کمک کنیم تا این مصوبات در کوتاهترین زمان عملی شود.
وی خاطرنشان ساخت: در سفر رهبر معظم انقلاب مصوبات ارزشمندی برای توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسید و باید بگونه ای در جهت عملیاتی کردن آنها اقدام کنیم که پس از یک سال مردم احساس کنند تحولی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: مدیران استانی موظفند از طریق وزارتخانه ها و سازمانهای مربوطه پیگیری کنند تا اعتبار مناسبی برای این مصوبات اختصاص یابد و مشکلات فرا روی اجرا این مصوبات را رفع نمایند.
عزیزی در پایان اظهار داشت: پیگیری و اجرا این مصوبات در کوتاهترین زمان به یک کار جهادی نیاز دارد و مسئولین استانی باید با تمام قوا در این راستا تلاش کنند.
در این جلسه مصوبات سفر رهبری در بخش های آب، کشاورزی، راه و گازرسانی به روستاهای استان بررسی و مقرر شد دوشنبه هفته جاری در جلسه ای در دفتر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با حضور مسئولین مربوطه این مصوبات پیگیری شود.
7458/567