تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
تخلفات صنفی در خرداد ماه دو درصد کاهش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/09 اقتصاد.اصناف.تخلفات تهران - مدیر واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور گفت: آمار تشکیل پرونده تخلفات صنفی در خرداد ماه 89 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دو درصدی را نشان می دهد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اصناف کشور، براساس آمار عملکرد واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی سراسر کشور، در خرداد ماه امسال 319 هزار و112 فقره از واحدهای صنفی سراسر کشور بازرسی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد بازرسی ها 100 هزار فقره رشد داشت.
همچنین از مجموع بازرسی های صورت گرفته 43 هزار و790 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است که این آمار 14 درصد تعداد کل بازرسی ها را شامل می شود، درحالی که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (200هزار بازرسی و تشکیل 39 هزار پرونده تخلف که 16 درصد تعداد بازرسی ها بوده است ) کاهش دو درصدی تشکیل پرونده تخلف صنفی حاصل شده که از دلایل این کاهش ، اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب توسط ستاد ساماندهی واحدهای صنفی غیر مجاز است.
براساس این گزارش، از مجموع پرونده های تخلف تشکیل شده تعداد 16 هزار و 788 پرونده به سازمان تعزیرات و27هزار و سه پرونده به اتحادیه های ذیربط جهت رسیدگی ارجاع شده است.
گزارش روابط عمومی شورای اصناف کشور حاکی است، در شاخص رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در خرداد ماه سال جاری در بخش کالا و خدمات بیش از هفت هزارو 200 فقره شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد هفت هزار فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که این آمار در خرداد ماه سال گذشته در بخش کالا و خدمات چهار هزار فقره شکایت بوده که سه هزار و 460 فقره آن قابل پیگیری بوده است.
براساس این گزارش 90 درصد تخلفات در خرداد سال جاری عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است، ضمن اینکه بیشترین شکایات مردم در بخش کالا مربوط به پوشاک ، خواروبارفروشی ها، گوشت و کفش ودر بخش خدمات نیز مربوط به آرایشگاه ها ، مشاوران املاک و صافکاری ها بوده است.
اقتصام **1348** 1574 شماره 057 ساعت 17:38 تمام