تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
توسط سازمان توسعه تجارت راه اندازی شش مرکز تجاری با مشارکت بخش خصوصی در بازارهای هدف صادراتی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/19 اقتصاد.سازمان توسعه تجارت.مراکز تجاری.صادرات تهران - سازمان توسعه تجارت ایران تاکنون شش مرکز تجاری با مشارکت بخش خصوصی در بازارهای هدف صادراتی راه اندازی کرده است.
به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه در این زمینه اظهار داشت: مراکز تجاری یاد شده در کابل (افغانستان )، شیمکنت (قزاقستان ) ، دبی (امارات متحده عربی )، اربیل و سلیمانیه (عراق ) و عمان قرار دارند.
حمید زادبوم هدف از افتتاح این مراکز را کاهش هزینه های تجاری و بازرگانی ذکر کرد و گفت: دولت مصمم به افزایش صادرات کالا و خدمات همراه با توسعه حضور فیزیکی فعالان اقتصادی در بازارهای هدف است.
وی ضمن اعلام پرداخت حداکثر 15 درصد از هزینه های مراکز تجاری دائم توسط سازمان توسعه تجارت، افزود: تاکنون سهم عمده ای از این میزان به مجریان مراکز تجاری در ارمنستان و سودان پرداخت شده ضمن آنکه هم اکنون فرآیند حمایت مالی از مرکز تجاری سنگال نیز در حال انجام است.
زادبوم ادامه داد: مراکز ایروان (ارمنستان )، داکار (سنگال ) و خارطوم ( سودان )بزودی فعالیت خود را در جهت خدمت رسانی به صادرکنندگان ایرانی آغاز می کنند.
مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان به تشکل های صادراتی واجد شرایط و براساس دستورالعمل های موجود برای راه اندازی مراکز تجاری استیجاری کمک می کند.
زادبوم افزود: در مراکز تجاری، فضای جدیدی برای تعاملات تجاری میان ایران و کشور هدف فراهم می شود.
وی ادامه داد در این مراکزخدمات مشاوره ای، حقوقی و فنی به تجار و بازرگانان ارائه خواهد شد.
زادبوم در پایان اظهار داشت تمام تجار، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات فنی مهندسی، بانکی، بیمه، حمل و نقل (هوایی و زمینی ) اعم از حقیقی و حقوقی می توانند از خدمات مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف استفاده کنند.
اقتصام **9169** 1558 شماره 065 ساعت 18:53 تمام