بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش تعاون در صنایع کوچک فراهم می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 اقتصاد.تعاون.تفاهمنامه تهران - با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، امکان سرمایه گذاری بخش تعاون در صنایع کوچک، شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم می شود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از قابلیت ها، ظرفیت ها و توانایی های علمی و فنی موجود بین دو طرف امضا شده است.
گفتنی است حمایت از شکل گیری و تقویت تعاونی های مربوط به خوشه های صنعتی، بهره گیری از حمایت های قانونی بخش تعاون در راستای کاهش تصدی گری های دولتی و برون سپاری فعالیت ها در زمینه شهرک ها و نواحی صنعتی و ایجاد شرایط لازم در بهره مندی طرفین از امکانات فنی، تجربی، پژوهشی، تحقیقات علمی و آموزشی در راستای توانمندسازی تعاونی های صنعتی صنایع کوچک از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
همچنین حمایت از اشتغال پایدار و مولد در واحدهای صنعتی کوچک و حمایت از اجرای طرحهای صنعتی کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور توسط سرمایه گذاران و صنعتگران در قالب شرکت های تعاونی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
طبق این تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در اعمال اولویت قانونی در برخورداری از منابع و کمک های مالی دولتی، تعاونی های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در اولویت واگذاری امکانات، زمین، منابع، تسهیلات و حمایت های معمول از صنایع کوچک و طرحهای تعاونی قرار می گیرند.
همچنین وزارت تعاون در اعطای تسهیلات به تعاونی های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی اولویت قائل شده و پیگیری لازم جهت اختصاص منابع بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون در جهت حمایت از سرمایه گذاری تعاونی ها در شهرک ها و نواحی صنعتی و صنایع کوچک صورت خواهد داد.
اقتصام **3917** 1558 شماره 044 ساعت 15:08 تمام