تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
مقام مسئول در ستاد تحول صنایع: سهم انرژی در قیمت تمام شده محصولات تنها یک و نیم درصد است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/28 اقتصاد.صنایع و معادن.هدفمندی یارانه ها تهران - مدیربرنامه مدیریت و منابع انسانی ستاد تحول صنایع و معادن گفت: در هدفمندی یارانه ها بحث اصلی تغییر قیمت انرژی نیست زیرا سهم این عامل در قیمت تمام شده محصولات تنها حدود یک و نیم درصد است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، امین کلاهدوزان روز سه شنبه در نشست خبری ارتقای مدیریت بنگاه های صنعتی و معدنی، افزود: برای کاهش اثرات منفی و افزایش آثار مثبت هدفمندی یارانه ها بر بنگاه های تولیدی توجه به عامل مهم و تاثیرگذار ارتقا مدیریت بنگاه ها در راستای افزایش بهره وری ضروری است.
وی افزود: برای انجام پروژه ارتقای بهره وری در بنگاه های تولیدی، 10 شرکت دارای تجربه مدیریت و مشاوره و اجرا به عنوان پیمانکار عمومی توسط وزارت صنایع و معادن انتخاب شدند که دو شرکت دولتی بوده و هشت شرکت دیگر از بخش خصوصی هستند.
کلاهدوزان ادامه داد: بنگاه های علاقمند به پیاده سازی سیستم ارتقای بهره وری و مدیریت منابع و نیروی انسانی که در سایت تحول صنایع و معادن به آدرس الکترونیکی ir.stsm.www ثبت نام کردند، یکی از شرکت های پیمانکار را به عنوان مجری پروژه خود انتخاب کرده و از طریق آنها اقدام به شناسایی ظرفیت های بهبود در بنگاه ها می کنند.
وی تاکید کرد در پی انجام این امر مسائل و مشکلات موجود در بنگاه ها نیز استخراج و برای رفع آنها راهکار اعلام می شود که در این راستا بنگاه ها می توانند از تسهیلات اعطایی وزارت صنایع و معادن بهره مند شوند.
کلاهدوزان تصریح کرد بنگاه ها نباید نگران هزینه کرد خود در این بخش باشند زیرا پیمانکاران برگشت سرمایه و به نتیجه رسیدن پروژه ها را تضمین می کنند.
وی یادآور شد برای اجرای این پروژه که سام نام دارد ابتدا 500 بنگاه صنعتی به صورت پایلوت انتخاب شدند و در مرحله اول این طرح در هشت استان همدان، تهران، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و قزوین به اجرا درآمد.
مدیربرنامه مدیریت و منابع انسانی ستاد تحول صنایع و معادن عنوان داشت از ابتدای هفته آینده بنگاه های صنعتی 10 استان آذربایجان غربی و شرقی، اراک، البرز، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه و یزد نیزمی توانند از طریق سایت الکترونیکی ستاد تحول صنایع و معادن برای شرکت در این پروژه ثبت نام کنند.
وی افزود: در زمان حال منابع قابل توجهی در اختیار بخش صنعت و معدن قرار دارد که بنگاه ها با توجه به شرایط خود می توانند از آن بهره مند شوند.
اقتصام **3917** 1574 شماره 037 ساعت 14:31 تمام