90 طرح عمرانی توسط ایران برای بازسازی عتبات عالیات اجرا می شود .............................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/02/86 داخلی.اجتماعی.اقتصادی.بازسازی.عتبات عالیات.
مسوول ستاد ایرانی بازسازی عتبات عالیات گفت: به همت مردم ایران 90 طرح برای بازسازی عتبات عالیات در عراق اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، منصور حقیقت پور روز پنجشنبه در گردهمایی ستادهای بازسازی عتبات عالیات و خیرین خراسان جنوبی در بیرجند افزود: برای اجرای این طرحها بیش از 3000 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی با اشاره به اجرایی شدن 30 طرح عمرانی در نجف اشرف گفت: گسترش صحن حرم حضرت علی (ع) از جمله برنامه های در دست اقدام این ستاد است.
او افزود: برای اجرای این طرح شامل تملک هتلهای اطراف حرم، ایجاد صحن حرم در دو طبقه در مجموع به وسعت 70 هزار مترمربع، دارالضیافه، موزه، کتابخانه زهراشناسی و علی شناسی بیش از 1200 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی از اجرای بزرگترین طرح ایران در کربلا نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که عملیات حفاری آن از عمق هفت متری آغاز می شود، حرم حضرت ابوالفضل (ع) از طریق زیرزمینی به حرم حضرت امام حسین (ع) متصل می شود.
او ادامه داد: برای مطالعات این طرح بیش از 5/1 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی میزان کمکهای مردم ایران به بازسازی عتبات عالیات را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این کمک شامل مصالح ساختمانی، فرش، کمکهای نقدی، سنک گرانیت و سایر ملزومات بوده است.
او با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده گفت: بازسازی عتبات عالیات به دلیل خسارتهای شدیدی که به آن وارد شده، چندین سال به طول می انجامد.
وی افزود: پارسال بیش از 5000 نفر از ایران در قالب گروههای فنی و مهندسی، تاسیسات، زیربنایی و عمرانی برای بازسازی به عتبات عالیات اعزام شده اند.
مسوول ستاد ایرانی بازسازی عتبات عالیات گفت: در این راستا 2000 کامیون نیز توسط ستاد برای حمل مصالح ساختمانی به عراق اعزام شده اند که از این تعداد 90 دستگاه از استان خراسان جنوبی بوده است.
664/660 شماره 078 ساعت 55:19 تمام انتهای پیام D27.19-55-18