گمرک استان خراسان شمالی فعالیت خود را آغاز کرد ...............................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/03/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.گمرک.
با معرفی نخستین رییس اداره گمرک خراسان شمالی، گمرک این استان از روز سه شنبه فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، استاندار خراسان شمالی در آیین معرفی رییس گمرک این استان توسعه و شکوفایی اقتصادی این خطه را در گرو ایجاد و فعالیت مطلوب این نهاد بازرگانی دانست.
بهروز همتی گفت: این استان مرزی با داشتن صنایع بزرک و مطرحی مانند مجتمع پتروشیمی بجنورد، آلومینای جاجرم و واحدهای فولاد و ریخته گری اسفراین زمینه زیادی برای رشد در این عرصه دارد.
وی با اشاره به توانمندی های استان در زمینه های بازرگان، افزود: کلیه دستگاههای اجرایی و نیز بخش خصوصی استان به منظور مساعدت و همکاری برای استقرار کامل گمرک در این منطقه آمادگی دارند.
مدیرکل گمرک خراسان رضوی نیز در آیین ضمن معرفی "جواد جعفری" به عنوان نخستین رییس اداره گمرک خراسان شمالی گفت: شکل گیری این اداره علاوه بر رفع مشکلات گمرکی استان، اشتغالزایی بالایی نیز به دنبال خواهد داشت.
عارفی شمار مرزنشینان خراسان شمالی را 140 هزار نفر عنوان کرد که در طول 270 کیلومتر مرز مشترک این استان با جمهوری ترکمنستان سکونت دارند.
اداره تازه تاسیس گمرک خراسان شمالی دارای یک رییس و شش پست سازمانی است.ک/2 626/660/660 شماره 168 ساعت 04:20 تمام انتهای پیام D01.32-04-20