بورس اوراق بهادار تهران باید نماد شرکت ها را پس از انتشار اطلاعات فورا باز کند ...................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/05/86 داخلی.اقتصادی.نمادشرکتها.
مدیر بازار شرکت سهامی عام بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: این شرکت موظف است نماد شرکت ها را بلافاصله پس از انتشار اطلاعات بازگشایی کند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران، "علی صحرایی" گفت: بدیهی است کاهش زمان توقف نمادها بستگی به دقت، شفافیت و سرعت در اطلاع رسانی شرکت ها دارد و نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بر اطلاعات ارسال شده از طرف شرکت ها در کوتاهترین زمان ممکن صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به تقسیم سود شرکت ها در مجامع، طبیعی است که پس از بازگشایی نمادها، قیمت سهام این شرکت ها کاهش یابد و ارزش بازار و شاخص ها افت کند.
مدیر بازارشرکت سهامی عام بورس اوراق بهادار در پایان از فعالان اقتصادی و نمایندگان رسانه های فعال در این حوزه خواست این موضوع را برای سهام- داران و سرمایه گذاران تبیین و تشریح کنند تا در این باره ایجاد نگرانی نشود.
گفتنی است شرکت سهامی عام بورس اوراق بهادار پس از تصویب قانون جدید اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت عالیه سازمان بورس و اوراق بهادار عملیات اجرایی بازار بورس اوراق بهادار تهران را برعهده دارد.
اقتصام/9134/1558/ شماره 123 ساعت 18:43 تمام