مدیرجهاد کشاورزی :بابل تولیدکننده 20 نوع محصول عمده کشاورزی کشور است .....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/05/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.مازندران.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است که باتولید بیش از 20 نوع از محصولات عمده کشاورزی 20درصد محصولات کشاورزی مازندران را تولید می کند.
"عباس خجسته" روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا به تولید سالانه یک میلیون 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی اشاره و افزود: این شهرستان با تولید 12 نوع محصول استراتژیک و مهم ،جایگاه ویژه و رتبه اول را در مازندران دارا است.
وی افزود: بابل با تولید 350 هزار تن شلتوک برنج و 315هزار تن مرکبات اولین و بیشترین تولیدکننده این دو محصول مهم در کشور است.
وی به تولید سالانه 500 هزار تن علوفه دام، 10 هزار تن گوشت قرمز، 130 هزار تن شیر، 500 تن عسل، پنج هزار تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی نیز اشاره کرد.
خجسته با بیان اینکه بابل در فرآورده های محصولات کشاورزی رتبه نخست استان را دار دارد، ادامه داد: این شهرستان تولید 20 هزارتن گوشت مرغ و سه هزارو 700 تن دانه روغنی کلزا جایگاه ویژه ای در استان دارد.
وی مقدار اراضی شالیزاری بابل را 50 هزارهکتار اعلام کرد و گفت: کلزا به عنوان کشت دوم در اراضی شالیزاری نقش مهم در اقتصاد کشاورزان دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بابل به طرح یکپارچه سازی اراضی شالیزاری اشاره کرد و گفت: امسال 350 هکتار با صرف هفت میلیارد ریال تسطیح می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار هکتارازاراضی شالیزاری بابل در 75 روستا تسطیح و یکپارچه سازی شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح مهمترین عامل در افزایش تولید محصولات کشاورزی است.
خجسته به طرح شهرک دامپروری اشاره کرد و گفت: بااجرای این طرح برای تمامی فارغالتحصیلان بخش دامپروری و دامپزشکی بیکار شغل ایجاد می شود.
وی از افتتاح 11 پروژه کشاورزی درهفته دولت خبر داد و گفت: این طرحها با 38میلیارد ریال اعتبار و با ایجاد 75 شغل به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان بابل دارای حدود نیم میلیون نفر جمعیت است که 70 درصد آنان در بخش کشاورزی مشغول هستند. ک/3 2585/402/508 شماره 101 ساعت 15:20 تمام