تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۴ - ۰۰:۰۱
شاخص های رفاهی بومیان کیش افزایش یافت # کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/07/84 داخلی.اجتماعی در راستای اجرای برنامه های توسعه ای کیش، حمایت از بومیان منطقه آزاد کیش در اولویت قرار گرفته است، بطوریکه سازمان منطقه آزاد کیش از چهار سال گذشته تاکنون مجموعه های فرهنگی، هنری و ورزشی، بازار ماهی، واحدهای آموزشی، پارکهای محله ای و ساحلی را در منطقه بومی نشین ایجاد کرده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، به منظور اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرحهای توسعه ای در منطقه بومی نشین و پیگیری مستمر امور بومیان، کمیته عالی بومیان تشکیل شده است. بنابر همین گزارش طی چهار سال گذشته با شناسایی خانواده های بومی فاقد مسکن ، قطعات زمین با تسهیلات ویژه و قابلیت تمدید دوره ساخت و 16 دستگاه واحد مسکونی نوساز بصورت رایگان به آنها واگذار و بیش از هشت هزار متر مربع زمین و 22 واحد مسکونی به عنوان منازل معوض به آنها تحویل شده است.
این گزارش می افزاید با توجه به اینکه اغلب بومیان به حرفه صیادی اشتغال دارند احداث اسکله صیادی درجهت توسعه امکانات بومیان در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت که هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.
کمک های بلاعوض موردی،پرداخت پنجاه درصد هزینه های آب و برق مصرفی ، وام قرض الحسنه ، پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت عیدی،پرداخت کمک هزینه تحصیلی و بورسیه دانش آموزان، پوشش بیمه ای و امکان استفاده رایگان از بیمارستان کیش ، اهدای قایق، واگذاری زمین خدماتی،احداث شبکه فاضلاب ، تکمیل روشنایی معابر و اصلاح شبکه آبرسانی منطقه سکونت بومیان از دیگر اقداماتی بوده که تا کنون اجرا شده است. بنابراین گزارش باتوجه به اجرای طرح احیای بافت قدیمی منطقه بومی نشین ، نمای تمامی ساختمانهای بومیان، نوسازی و معابر و کوچه ها به شیوه منطقی و مناسب و با اصول مهندسی بهسازی و مرمت خواهد شد. در حال حاضر جزیره کیش با دارا بودن زیرساختهای مناسب که تمامی شاخصه های شهر سالم در آن رعایت شده شهری ایده آل برای زندگی است و همچنین با جاذبه های کم نظیر سیاحتی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. تمام/1743/1647