آزمایشگاه ملی کنترل قطعات خودرو در تبریز راه اندازی می شود # تبریز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/05/80 داخلی.اقتصادی.استاندارد مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجـان شرقی اعلام کــرد : نخستین آزمایشگاه ملی کنترل قطعات خودرو مهرماه امسال در تبریز راه اندازی می شود.
نظام الدین برزگر روز دوشنبه به ایرنا گفت : این آزمایشگاه در یک هــزار مترمربع فضای مفید در دست ساخت و تجهیز می باشد. وی گفت : این آزمایشگاه در سطح ملی و منطقه ای در زمینه ارایه تکنولوژی جدید و کنترل قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری فعالیت خواهد کرد. وی افزود : همچنین علاوه براین سه آزمایشگاه منطقه ای شمالغرب کشور شامل صنایع فلزی و وسایل گازسوز، گازهای طبی و لوازم برقی در تبریز برای ارایه خدمات آماده شده اند و 14 آزمایشگاه استاندارد نیز در حال فعالیت هستند. برزگر گفت : هم اکنون در این استان 469 نوع کالا تولید می شود و بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول کاربرد علامت استاندارد اجباری هستند.
وی اظهارداشت : تاکنون 350 مورد پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان صادرشده و میزان صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در آذربایجان شرقی 12 درصد از میزان متوسط کشور بیشتر است. وی افزود: امسال اداره کل استاندارد و تحقیقـــات صنعتی استان در تدوین استاندارد نسبت به برنامه پیش بینی شده ده تا 30 درصد جلوتر است. مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: برای امسال 75 عنوان صدور پروانه استاندارد در این استان پیش بینی شده بود ، اما اکنون 108 عنوان پیشنهاد و تصویب شده است. پارسال تدوین و صدور پروانه استاندارد در این استان 25 مورد بوده است. (ع - ش 500/51/05)