حمایت دولت اسپانیا از خانواده های پرجمعیت کم درآمد # مادرید، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/79 در اسپانیا خانواده هایی که بیش از دو فرزند داشته باشند تحت پوشش کمک های ویژه دولت قرار می گیرند. شورای وزیران اسپانیا امروز(شنبه ) طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن خانوادهای کم درآمد با داشتن بیش از دو فرزند می توانند از کمک های دولت برخوردار شوند . براساس این طرح خانواده های دارای بیش از دو فرزند که در ماه کمتر از 103 هزار پزوتا درآمد داشته باشند به ازای هریک از فرزندان سوم به بعد در هر سال 75 هزار پزوتا (375 هزار تومان ) از دولت دریافت خواهد کرد. همچنین درطرح مصوب دولت اسپانیا، بودجه ای به تصویب رسیده است که براساس آن خانواده های دارای فرزندان دو قلو یاچند قلو از کمک های بیشتری برخوردار می شوند.
زایمان های دوقلو 4 برابر، زایمان های 3 قلو 8 برابر و زایمان های 4 قلو 12 برابر حداقل حقوق پایه در اسپانیا را از دولت این کشور دریافت می کنند.
حداقل حقوق پایه در اسپانیا 75 هزار پزوتا تعیین شده است. به گزارش خبرگزاری افه هدف از ارائه این کمک ها، حمایت از زاد و ولد بیشتر در اسپانیا عنوان شده است.
میزان زاد و ولد در اسپانیا طی سال گذشته میلادی 377 هزار و 809 کودک بود که با احتساب مرک و میر سالانه، جمعیت این کشور تنها 7 هزار و 386 نفر افزایش بافته است.
از سال 1996 تا کنون جمعیت 40 میلیون نفری اسپانیا کمترین نرخ رشد را در اروپا داشته است و از همین سال تا کنون با توجه به افزایش میانگین سنی جامعه، میزان مرک و میر دراین کشور همواره رو به افزایش بوده است.