کشاورزان اسپانیا پیشنهاد دولت را برای کاهش مالیات مواد سوختی رد کردند # مادرید ، دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/07/79 انجمنهای کشاورزی اسپانیا پیشنهادهای دولت را برای قابل تحمل کردن قیمت فزاینده مواد سوختی در بخش کشاورزی ناکافی خواندند و آن را رد کردند.
وزیران کشاورزی و دارایی اسپانیا به نمایندگی از سوی دولت پنجشنبه شب گذشته پس از شش ساعت مذاکره با نمایندگان انجمنهای کشاورزی به آنها وعده کردند که دولت یک نوع از مالیاتهای مواد سوختی را که از کشاورزان دریافت می کند تا میزان 35 درصد کاهش خواهد داد که با لحاظ کردن کاهش یک نوع مالیات دیگر به میزان 7 درصد در مجموع دولت معادل 40 میلیارد پزوتا(180 میلیارد تومان ) تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد.
در پیشنهادهای دولت اعطای یک وام سهل الپرداخت به میزان 135 میلیارد پزوتا با بهره ای بسیار کم گنجانده شده است .
نمایندگان انجمنهای کشاورزی در ابتدا با این پیشنهاد دولت مخالفت کردند اما بعدا گفتند که این موضوع را در هیاتهای رئیسه انجمنهایشان بررسی خواهند کرد که حاصل این بررسی رد پیشنهاد دولت و ناکافی بودن آن بود.
انجمنهای کشاورزی در بیانیه ای که در این زمینه صادر کردند از دولت خواستند که برای این منظور اهتمام بیشتری به خرج دهد چه در غیر اینصورت کشاورزان از روز دوازدهم اکتبر با تراکتورهایشان در شهرهای اصلی کشور به خیابانها خواهند ریخت .
مسوولان انجمنهای کشاورزی اسپانیا اعلام کرده اند که پیشنهادهای دولت برای کاهش بهای مواد سوختی در بخش کشاورزی تنها پاسخگوی نیمی از توقعاتی است که کشاورزان از دولت دارند .