یک منبع مسوول رواج بازاریابی سنتی خدمات بیمه را از دلایل عقب ماندگی این صنعت در ایران دانست # مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/08/77 داخلی.اقتصادی.صنعت.بیمه.
یک منبع مسوول گفت: نبود تبلیغات اصولی، رواج بازاریابی سنتی و نبود شناخت جامعه نسبت به بیمه، از دلایل عقب افتادگی این صنعت در ایران است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه کشور روز چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش بازاریابی بیمه در مشهد به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: یکی از راههای رشد این صنعت ارایه آموزشهای کلاسیک بازاریابی برای پوششهای خدماتی بیمه می باشد.
ابوالفضل سپهرم با منسوخ دانستن شیوه های تجربی و سنتی در این بخش افزود: امروزه بازاریابی و بازارداری بیمه در کشورهای پیشرفته شکل علمی به خود گرفته است.
وی گفت: به رغم این موضوع، دسترسی به منابع علمی برای ارایه آموزشهای لازم به بازاریابان بیمه در کشور ما، در حد صفر است.
همچنین نماینده بیمه آسیا نیز در این همایش سرانه حق بیمه در ایران را 5/7 دلار اعلام کرد.
علی خلیل زاده گفت: این رقم قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست.
به گفته وی این رقم در ژاپن 5088 دلار، در سوییس 4500 دلار، در سنگاپور 1191 دلار و در مالزی 181 دلار است.
وی افزود: پایداری این صنعت بستگی به چگونگی اصلاح جهت گیری پوششهای خدماتی بیمه در بین مردم دارد.
خلیل زاده گفت: در جهت گیری موجود صنعت بیمه کشور، 93 درصد بیمه ها مربوط به بیمه های غیر زندگی نظیر بیمه آتش سوزی، اتومبیل، حمل و نقل و مهندسی می باشد و بیمه زندگی نظیر پوششهای بیمه عمر، حوادث و درمان فقط هفت درصد را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود:در کشوری نظیر ژاپن 80 درصد موارد بیمه مربوط به زندگی و 20 درصد بیمه مربوط به غیرزندگی است.
او گفت: این آمار گویای آن است که بیمه در کشور ما صنعتی بکر می باشد و از پتانسیل خوبی برای توسعه برخوردار است.
نخستین همایش یک روزه بازاریابی بیمه با حضور 300 نفر از نمایندگان بازاریاب صنعت بیمه کشور برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۷۷ - ۰۰:۰۱