روابط عمومی های تابع وزارت کار باید نگاه فسلفی به مشکلات کارگران داشته باشند # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/9/77 وزیر کار واموراجتماعی اعلام کرد: روابط عمومی های تابع وزارت کار باید نوعی نگرش فلسفی به مشکلات جامعه کارگری و اصل کار داشته باشند.
حسین کمالی روز چهارشنبه در مراسم گشایش گردهمایی مشترک مدیران کل و مسئولان روابط عمومی های ادارات کل کار و امور اجتماعی گفت: روابط عمومی ها در انعکاس فعالیت و عملکرد دستگاه ها و نیز نظرات مردم به مسئولان وظایف خطیری دارند.
حسین کمالی ترویج فرهنک گفت و گو در محیط کار بین کارگران و مدیران را از دیگر وظایف مهم روابط عمومی ها دانست و افزود : گفت و گو در تنظیم روابط کار بهترین روش است و باید با تبیین درست مقررات و عملکرد وزارت کار و امور اجتماعی ، زمینه را برای این گفت و گوها فراهم کرد.
وی بر ارایه اطلاعات و اگاهی های درست به جامعه به خصوص رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: با وجودی که ما مسئول ایجاد اشتغال در جامعه نیستیم ، اما افکار عمومی این وظیفه را برعهده ما می داند و لازم است با تبیین درست مقوله اشتغال و بیکاری این ذهنیت را اصلاح کرد.
وزیر کار و امور اجتماعی مهمترین وظیفه این وزارتخانه را تنظیم روابط کار دانست و گفت: متاسفانه انطور که باید مدیریت منابع انسانی در جامعه تشریح نشده است.
وی با اشاره به برخی اظهارات در مورد قانون کار گفت: جامعه هنوز درک درستی از قانون کار به عنوان یک قانون حمایتی که در ان حداقل حمایت برای کارگران منظور شده است، ندارد و برخی اظهارات بدون هیچ پشتوانه علمی مطرح می شود، این درحالی است که در قانون تجارت منافع کارفرمایان لحاظ شده است.
کمالی تصریح کرد: دربرخی محافل وزارت کار را متهم به حمایت از کارگران خاطی می کنند ، در حالی که مراجع تشخیص و حل اختلاف در صورتی حکم اخراج کارگران متهم به جرایم کیفری را صادر می کنند که این اتهام در مراجع قضایی کشور به اثبات رسیده باشد.
در این همایش مدیرکل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی نیز در سخنانی با تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: روابط عمومی های ادارات کل کار باید با هماهنگی دفتر روابط عمومی ، وزارتخانه را در تحقق اهداف مورد نظر کمک کنند.
حجت ا... حاجبی گفت: روابط عمومی در ایران به عنوان یک نهاد تخصصی و با بیش از 50 سال سابقه، هنوز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی در این همایش یکروزه گفت: در بعد درون سازمانی مسئولان و کارگزاران روابط عمومی ها باید ضمن ایجاد تفاهم با کارکنان ، تلاش نمایند ارتباط بدنه دستگاه های اجرایی با مدیریت را تقویت کنند.
/20/ /120/ /124/ /11/