تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۷۷ - ۰۰:۰۱
شکایت کشاورزان سیاه پوست آمریکا از تبعیض دولت # نیویورک - خبرگزاری جمهوری اسلامی: 12/12/77 کشاورزان سیاه پوست آمریکا به دلیل تبعیض نژادی که دولت در دادن وام به آنها قائل شده است ، از دولت فدرال آمریکا تقاضای خسارت کردند .
روزنامه نیویوزک تایمز روز چهارشنبه نوشت ، در یک دادگاه عده ای از سیاه پوستان آمریکایی از قاضی درخواست کردند 400 میلیون دلاری را که قرار است به عنوان خسارت به آنها پرداخت شود، لغو کند. سیاه پوستان معتقدند این مبلغ در مقابل تبعیض نژادی که درباره آنان اعمال شده کافی نیست .
در واشنگتن تعداد زیادی از کشاورزان سیاه پوست در مقابل ساختمان دادگاه در اعتراض به رای صادره تظاهرات کردند .
کشاورزان سیاه پوست اظهارداشتند، وزارت کشاورزی تعداد سیاهان کشاورز را از 925 هزار و 710 نفر در سال 1920 به 20 هزار نفر در حال حاضر رسانده است . وکلای کشاورزان شاکی درخواست کردند 50 هزار دلار به هر کشاورزی که ادعای خسارت کرده است ، پرداخت شود و اظهارداشته اند که این مبلغ نباید شامل مالیات شود و هر گونه وامی که تا به حال به آنان پرداخت شده باید بخشیده شود .
در دادگاه ، سیاه پوستان که بسیار احساساتی شده بودند و تعدادی از آنها گریه می کردند گفتند زمان آن رسیده است که سیاست را تغییردهید ، بگذارید کشاورزان آزاد باشند و این همان چیزی است که خداوند می خواهد .