مهاجرت خارجیان ، سالانه 10 میلیارد دلار به اقتصاد امریکا کمک می کند # نیویورک /خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/2/76 بررسیهای جدید نشان می دهد مهاجرت خارجیان اگرچه هزینه های تامین اجتماعی دولت و ایالتها را افزایش می دهد ، اما منافع گسترده ای برای اقتصاد امریکا دارد.
مطالعات " شورای پژوهش ملی " بیانگر آنست که مهاجران جدید احتمالا سالانه حدود 10 میلیارد دلار به اقتصاد امریکا می افزایند و آثار منفی اندکی بر روی کاریابی نیروی کار داخلی دارد. این شورا یکی از بازوهای اکادمی علوم امریکا است.
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال این مطالعه که از جانب کمیسیون اصلاح مهاجرت امریکا صورت گرفته است درعین حال نتیجه گیری می کند که خانواده مهاجران جدید سالانه بیش از انچه که به عنوان مالیات پرداخت می کنند ، از خدمات عمومی بهره می گیرند.
جیمز اسمیت رئیس گروه مطالعاتی شورای پژوهش ملی اعلام کرده است " اکثریت گسترده ای از امریکائیان از اقتصاد سالمتر در نتیجه عرضه نیروی کار و هزینه های پائین تر / دستمزد / ناشی از مهاجرت بهره می برند." این بررسی به این نتیجه گیری رسیده است که نیروی کار مهاجر موجب 5 درصد کاهش هزینه دستمزد برای نیروی کار کم مهارت در بخشهای کارخانه ای و کشاورزی امریکا شده است.
مهاجران بطور کلی انتظار دستمزد کمتری را در مقایسه با نیروی کار داخلی امریکا دارند. علاوه بر این ، فاصله دستمزد این دو گروه روندی فزاینده یافته است. در دهه 1970 ، مردان مهاجری که تازه وارد امریکا می شدند به ازای کار مشابه 17 درصد کمتر از کارگران داخلی دریافت می کردند در دهه 1990 این فاصله به 32 درصد افزایش یافته است.
مطالعات شورای پژوهش ملی پیش بینی می کند که در صورت باقی ماندن میزان مهاجرت به امریکا در سطح کنونی جمعیت این کشور تا سال 2050 میلادی به 387 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.