تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۷۶ - ۰۰:۰۱
کاهش سرمایه گذاری های خارجی در ویتنام # پکن - خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/10/76 حجم سرمایه گذاری خارجی در ویتنام در سال 1997 ، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
خبرگزاری دولتی ویتنام روز شنبه به نقل از "شوان جیا" ،وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری این کشور گزارش داد : حجم سرمایه گذاریهای خارجی از نظر تعداد طرح ها 15 درصد و از نظر میزان سرمایه 37 درصد کاهش نشان می دهد.
وی خط مشی ویتنام مبتنی بر ترغیب سرمایه گذاری های خارجی در مناطق دور افتاده را عامل اصلی این امراعلام کرد.
این مقام ویتنامی افزود : کشورهای خارجی هم چنین به سرمایه گذاری در احداث هتل ها و مجتمع های اداری در این کشور که ظرف سال های گذشته ، 40 درصد از کل حجم این سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده اند ، دیگر تمایلی نشان نمی دهند .
وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام گفت : بحران مالی کنونی در کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز بر امر سرمایه گذاری خارجی در این کشور تاثیر منفی گذارده است.
وی اضافه کرد: دولت ویتنام به زودی تدابیر مناسبی را درجهت بهبود بخشیدن به وضعیت کنونی سرمایه گذاری خارجی در کشور اتخاذ خواهد کرد.
بنابراین گزارش : حجم سرمایه گذاری های خارجی در ویتنام در سال 1997، بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده است که کره جنوبی ، ژاپن ، فرانسه ، سنگاپور و تایلند به ترتیب عمده ترین سرمایه گذاران در این کشور بوده اند.